استاندار مرکزی:

پیش‌نویس طرح تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی استان مرکزی تأیید شد

مخلص‌الائمه گفت: پیش‌نویس طرح تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای استان تأیید و آغاز فعالیت این مجمع به منظور هم‌افزایی ظرفیت فعالان فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ - 12November 2023

پیش‌نویس طرح تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی استان مرکزی تأیید شدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، نشست شورای فضای مجازی استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور سایر اعضا برگزار شد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی در این جلسه اظهار داشت: امروز نظام‌نامه تشکیل دبیرخانه شورای فضای مجازی استان به تصویب رسید و پیش‌نویس طرح تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای تأیید و مقرر شد اقدامات نهایی برای فعالیت این مجمع، در دبیرخانه انجام شود.

وی گفت: تبادل نظر خوبی پیرامون موضوع انتخابات، ساماندهی فعالیت رسانه‌های مجازی و هم‌افزایی بین فعالان فضای مجازی انجام شد.

مخلص الائمه ادامه داد: ضرورت افزایش سواد رسانه‌، دانش فضای مجازی و حکمرانی فضای مجازی از دیگر موارد مورد تأکید در این جلسه بود.

این مسئول با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت فعالان فضای مجازی، تصریح کرد: اگر خروجی شورای فضای مجازی استان فقط تشکیل مجمع فعالان فضای مجازی و سواد رسانه‌ای باشد مطمئنا به اندازه چند سال کار در این حوزه مؤثر خواهد بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فضای مجازی مقوله‌ای است که اختصاص به جغرافیای استان ندارد، گفت: با پدیده بی‌ حد و مرزی مواجه هستیم که امروز جزوی از زندگی حقیقی مردم است لذا باید بتوانیم با یک هم‌افزایی و پرهیز از کار موازی از این ظرفیت فوق‌العاده این فضا علیرغم وجود تهدیدات آن، برای پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم انجام مکاتبات و ارسال اطلاعات سازمانی در بستر شبکه دولت، گفت: دستگاه‌های اجرایی و اداری باید حتما از تبادل اطلاعات در فضای پیام‌رسان‌های غیربومی پرهیز کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ارتقای زیرساخت‌های حوزه ارتباطات ظرف دو سال گذشته، اذعان داشت: در جریان سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان مرکزی اولین شهر استان به صورت کامل تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفت و اجرای این طرح در خمین و اراک نیز آغاز شد.

مخلص الائمه اضافه کرد: شبکه فیبر نوری‌ به اذعان کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های ارتباطات تا ۵۰ سال آینده را تأمین خواهد کرد و بستر بسیار خوبی را برای رشد و توسعه کشور فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار