مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد؛

«زنان»؛ حماسه‌سازان صبر و ایستادگی در دفاع مقدس

«رحمتی‌راد» زنان را حماسه‌سازان عرصه صبر و ایستادگی در دفاع مقدس دانست و بر ضرورت تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل کنونی و نسل‌های آینده باید بدانند که امنیت و آسایش امروز آن‌ها حاصل همراهی شیرزنان در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ - 12November 2023

«زنان» حماسه‌سازان عرصه صبر و ایستادگی در دفاع مقدس/ جشنواره ملی «نذر قلم» فراخوان داد«حکیمه رحمتی‌راد» مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ایثارگری‌های شیرزنان کشور در پشتیبانی جنگ، امدادگری و همچنین تشویق همسران و فرزندان خود به جنگ و جهاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی از مهم‌ترین جلوه‌های حضور زنان در دوران دفاع مقدس را نقش پشتیبانی و خدماتی و فراهم‌آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ ذکر کرد و بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های خودجوش زنان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تلاش در جهت تهیه اقلام پر مصرف و ضروری و سایر مایحتاج جبهه‌ها بود.

مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی زنان را حماسه‌سازان عرصه صبر و ایستادگی در دفاع مقدس دانست و بر ضرورت تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: نسل کنونی و نسل‌های آینده باید بدانند که امنیت و آسایش امروز آن‌ها حاصل همراهی شیرزنان در دوران دفاع مقدس است.

جشنواره ملی «نذر قلم» فراخوان داد

رحمتی‌راد از برگزاری نخستین جشنواره ملی «نذر قلم» به مناسبت هفته بزرگداشت زن به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در ۱۲ محور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی «شهدای دانش‌آموز»، «زنان و نهضت مقاومت»، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «زنان و پیروزی انقلاب اسلامی»، «نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس»، «خانواده‌های شهدا و وصایای شهدا»، «نهاد خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»،  «سبک زندگی شهدا، مادران و همسران شهدا»، «انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس و نهضت مقاومت»، «سبک زندگی جهادی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی)»، «ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی» را از محورهای این جشنواره ذکر کرد.

اول بهمن‌ آخرین مهلت ارسال آثار

مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به قالب‌های ارسال آثار، ادامه داد: آثار ارسالی باید در قالب یادداشت علمی، یادداشت‌های ژورنالی، کلیپ سه دقیقه‌ای در مورد زنان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مکتب «حاج قاسم» و شهدای دانش‌آموز، عکس نوشته، دلنوشته، خاطرات کوتاه، مقاله، پادکست، نقاشی، داستان کوتاه، اینفوگرافی و پایان‌نامه باشد.

رحمتی‌راد با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند تا یکم بهمن‌ماه  آثار خود را به نشانی پست الکترونیک z.defam@gmail.com  و یا شماره واتس‌آپ ۰۹۹۸۱۱۲۷۸۶۴ ارسال کنند، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه‌نامه به سایت  www.bonyaddefa.ir/zanan مراجعه و یا با تلفن ۰۲۱۸۸۷۵۴۰۸۶ تماس حاصل فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره ۲۹ بهمن‌ امسال برگزار و از ۲۰ برگزیده با جوایز مالی تقدیر می‌شود و همچنین آثار برگزیده در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و فصلنامه‌های معتبر علمی منتشر خواهد شد و در کتاب مجموعه آثار جشنواره به چاپ خواهد رسید.

لیلا لیموئی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار