مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی:

زیارت با زندگی گره خورده است

حکیمی با تأکید بر این‌که مصرف فرهنگی در تمام دنیا سبک زندگی می‌سازد و حتی گاهی باور‌های ما را تغییر می‌دهد، گفت: در این میان، معنایی مهم‌تر از زیارت حضرت رضا (ع) وجود ندارد؛ این معنا می‌تواند به ابزار‌های زندگی ما از وسایل دکوراتیو منزل تا لوازم مصرفی زندگی گره بخورد.
کد خبر: ۶۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 12November 2023

زیارت با زندگی گره خورده استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین رونمایی از سامانه برخط فروش محصولات هنری رضوی با نشان «مهر» و بخشی از محصولات جدید تولید شده این نشان با حضور «مریم جلالی» معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جمعی از مدیران این آستان مقدس و همچنین تولیدکنندگان محصولات هنری رضوی در محل هتل قصر الضیافه قدس در جوار حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم «امیرمهدی حکیمی» مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که مصرف فرهنگی در تمام دنیا سبک زندگی می‌سازد و حتی گاهی باور‌های ما را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: در این میان، معنایی مهم‌تر از زیارت حضرت رضا (ع) وجود ندارد. این معنا می‌تواند به ابزار‌های زندگی ما؛ از وسایل دکوراتیو منزل تا لوازم مصرفی زندگی گره بخورد.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد ذیل مکتب هنر رضوی به امتداد زیارت تا منازل مردم بپردازیم و سوغات فرهنگی برای مشهد و زائرانش تولید کنیم.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که هر شهری نمادی دارد که سوغات فرهنگی‌اش به آن نماد متصل می‌شود، تصریح کرد: در این میان، مشهد جایگاهی در این حوزه نداشت، از این رو ما در این راستا تلاش کردیم تا به جایی برسیم. البته هنوز در آغاز راه هستیم و این تلاش نیز به پشتوانه حمایت جمعی از مدیران، همکاری تولیدکنندگان هنری و نیرو‌های مؤسسه و حتی زائرانی که از محصولات هنری رضوی با برند مهر خرید کردند، شروع شده است.

حکیمی گفت: امیدوارم این مسیر به کمک شما حاضران در این مراسم به آینده بهتر و افق بلندتری برسد و روزی این محصولات تمام جهان را فرا گیرد به طوری که وقتی از هر زائر حرم مطهر رضوی بپرسند سوغات مشهد چیست، پاسخ دهد آنچه من را به یاد زیارت حضرت رضا (ع) بیندازد.

همچنین از دیگر برنامه‌های این آیین می‌توان به پخش کلیپ‌هایی از گنجینه هنر حرم مطهر حضرت رضا (ع)، معرفی محصولات نشان مهر و مکتب هنر رضوی و صحبت‌های حمیدرضا ششجوانی نویسنده و پژوهشگر در زمینه اقتصاد صنایع فرهنگ و هنر و علیرضا شیخی رئیس دانشکده هنر‌های کاربردی دانشگاه هنر اشاره کرد.

بر اساس این گزارش؛ سامانه برخط فروش محصولات هنری رضوی با نشان مهر به نشانی اینترنتی www.aqartshop.com در دسترس کاربران قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار