مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران:

خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید

کهن‌سال گفت: خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید چرا که بهترین مروجین فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 12November 2023

خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهن‌سال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در جمع ۳۵۰ تن از آزادگان سرافراز، اردوگاه رمادی عراق سراسر کشور که در اردوگاه شهدای هفت تیر شهرستان رامسر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای والامقام آزاده و متوفی، اظهار داشت: شما آزادگان عزیز در دوران اسارت در شرایط سخت و طاقت‌فرسا و زیر شکنجه‌های رژیم بعث عراق هرگز تن به ذلت ندادید و چون کوه مستحکم و باصلابت باقی ماندید.

وی افزود: جمع صمیمی شما عزیزان که نتیجه یک مدیریت و خرد جمعی است نشانه همراهی و همدلی بوده که در نگاه مومنانه شما آزادگان سرافراز جلوه‌گری می‌کند، باید تلاش کنید از این فرصت مهیا شده بیشترین بهره‌برداری را در جهت انتقال مفاهیم ارزشی فرهنگ ایثار و شهادت ببرید.

کهن‌سال، با اشاره به اینکه خاطرات آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس و اسارت میتواند در بازخوانی فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و جانفشانی برای نسل‌های آینده نقش مهمی ایفا کند، عنوان کرد: خاطرات شما عزیزان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید.

وی تصریح کرد: انسجام بخشی و همبستگی، یک دلی و همفکری و فعالیت گروهی مشترک موجب می‌شود تا ظرفیت‌های شما شکوفا شود. این تحول رشد و بالندگی را برای جامعه به همراه خواهد داشت، شما باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه کوشا باشید. روایتگری شما بر دل هر انسانی می‌نشیند، چرا که هم دوران جنگ و هم دوران اسارت را تجربه کردید، بهترین مروجین فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شوید و هنرمندانه می‌توانید این فرهنگ غنی و متعالی را به جوانان و نوجوانان امروزی منتقل کنید.

کهن‌سال در این گردهمایی سلام دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران را به آزادگان عزیز اردوگاه رمادی عراق ابلاغ کرد.

اردوی سه روز ۳۵۰ تن از آزادگان سرافراز اردوگاه رمادی عراق به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در اردوگاه شهدای هفت تیر رامسر برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار