مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش کرمان:

مسابقه کتابخوانی شهید «علیرضا اشرف گنجویی» در مدارس کرمان برگزار شد

مغفوری گفت: برای تبیین رشادت‌های مردان دوران دفاع مقدس در بین دانش آموزان، مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب «فصل عسل» شامل زندگی و خاطرات شهید «علیرضا اشرف گنجویی» در مدارس استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ - 13November 2023

مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا در مدارس کرمان برگزار شد

«مریم مغفوری» مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمان در رابطه با برگزاری مسابقه کتابخوانی «فصل عسل» شامل زندگی و خاطرات شهید «علیرضا اشرف گنجویی» در مدارس استان کرمان اظهار داشت: برای تبیین رشادت‌های مردان دوران دفاع مقدس در بین دانش آموزان و از فعالیت های حوزه امور بانوان آموزش پرورش کرمان و به همت ادراه کل حفظ آثار ارزش های نشر دفاع مقدس استان تصمیم گرفته شد برای آشتی هر چه بیشتر دانش آموزان با کتاب یک مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا در سطح مدارس برگزار کنیم.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت شهدای دفاع مقدس در الگو شدن قشر نوجوان و جوان تصمیم گرفته شد که این مسابقه با رنگ و بوی شهدای برگزار شود.
 
مغفوری یادآور شد: به همت و مشورت مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان کتاب «فصل عسل» شامل زندگی و خاطرات شهید «علیرضا اشرف گنجویی» منتخب این مسابقه در تمامی مدارس استان کرمان شد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقه برای تمامی رده سنی چه دختران و پسران دانش آموزان آزاد بود تصریح کرد: و برای اینکه دانش آموزان دغدغه کمتری برای پیدا کردن و تهیه کتاب داشته باشند از 20 مهر سال جاری هر روز یک فصل از این کتاب به صورت صوتی در شبکه  اجتماعی ایتا بارگذاری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
 
مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه  19 و 20 آبان مسابقه به دو صورت برگزار شد، ادامه داد: نوع اول شرکت در مسابقه به صورت آموزن از محتوای کتاب بود و نوع دوم ارائه تولید محتوا از کتاب فصل عسل شامل طراحی، نقاشی، عکس نوشت و پادکست بین 800 دانش آموز شرکت کننده در مسابقه برگزار شد.
 
وی بیان داشت: در این مسابقه بیش از 100 اثر تولید محتوایی به دبیرخانه برگزاری مسابقه ارسال شد و اختتامیه این مسابقه 23 آبان ماه در شهرستان زرند از توابع استان کرمان برگزار خواهد شد.
 
کتاب «فصل عسل» شامل زندگی و خاطرات شهید «علیرضا اشرف گنجویی»، توسط نشر کنگره شهدای استان کرمان در هزار نسخه و 164 صفحه روانه بازار نشر شده است.
 
این کتاب نتیجه مصاحبه و تحقیق «فهیمه طاهری» از فعالین فرهنگی حوزه دفاع مقدس با «ملیحه ابراهیمی»، همسر شهید اشرف گنجویی است که «حکیمه مجاهدی» آن را به رشته تحریر درآورده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار