مشاور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

بانوان باید فرهنگ مقاومت را در عرصه فردی و اجتماعی منعكس كنند

فاطمه ابراهیمی گفت: مهم‌ترین شاخصه بانوی اهل مقاومت، بانویی است که مسئله مقاومت را در عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی منعکس کند.
کد خبر: ۶۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 14November 2023

بانوان باید فرهنگ مقاومت را در عرصه فردی و اجتماعی منعكس كنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر فاطمه ابراهیمی مشاور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره نقش مادران در پرورش سربازان نام آور و تربیت نسل مقاوم اظهار داشت: مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین نقش مادران در جریان سازی فرهنگ مقاومت، تربیت نسلی است که به مقاومت در مقابل جبهه استکبار و باطل و تقویت جبهه حق باور داشته باشد.

وی افزود: اقتضای کار تربیتی یک مادر این است که اول خود او به فرهنگ مقاومت باور داشته و در عمل استکبار ستیز و اهل مقاومت در برابر جبهه باطل باشد و جبهه حق را به خوبی بشناسد و در راستای حمایت از جبهه حق عمل کند.

مشاور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: تربیت نسل مقاوم تنها یکی از کار‌هایی است که مادران می‌توانند انجام دهند چراکه به فرموده مقام معظم رهبری و بر اساس آموزه‌های غنی اسلامی، زن باید در سه عرصه فردی اجتماعی و خانوادگی نقش خود را بشناسد و در این سه عرصه تلاش کند.

ابراهیمی همچنین در تبیین و بررسی موضوع مقاومت از منظر زنانگی نیز اینطور گفت: یک زن باید شاخصه‌های باور مندی خود به مقوله مقاومت و اهتمام به مقابله با جبهه باطل را با رویکرد توحیدی و حق محور به ویژه در این دوره آخر الزمان تقویت کند.

مشاور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توضیح بیشتر افزود: اگر یک زن ساحت فردی خود را به خوبی نشناسد و درگیر تربیت توحیدی نباشد نمی‌توان تواقع داشت که نسل توحیدی و مقاوم تربیت کند.

وی در ادامه به نقش اجتماعی بانوان نیز اشاره کرد و گفت: بانوان در کنار ایفای نقش خانوادگی و تربیت فرزندان سالم و صالح و باورمند به دفاع از حقانیت حق و مقابله با کفر و استکبار، باید در حوزه اجتماعی هم فعال باشد و به کنشگری اجتماعی در حوزه مقاومت بپردازد مانند مادران و همسران شهدای مدافع حرم که به بحث مقاومت در مقابل جریان استکبار معتقد بوده و به آن عمل کردند.

وی درباره نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ترویج تفکر مقاومت در بانوان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان، تبیین گفتمان زن و خانواده مبتنی بر آموزه‌های اسلام و انقلاب است که یکی از محور‌های اصلی و کلیدی آن بحث گفتمان مقاومت می‌باشد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تحقق این هدف چند اقدام اساسی و کلیدی را دنبال می‌کند.

ابراهیمی معرفی زنان فعال در جریان مقاومت و زمینه سازی به اشتراک گذاشتن تجربیات آن‌ها را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: ما زمینه‌ای ایجاد کردیم تا بانوان مقاومت ایران، لبنان، سوریه و عراق و همسران و مادران و فرزندان شهدا بتوانند تجربه فرهنگ مقاومت و تربیت نسل مقاوم در برابر استکبار را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مشاور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضافه کرد: گام بعدی جریان سازی و توسعه این مفهوم نسبت به سایر بانوان در ایران و جهان است. ما در تعاملات برون مرزی شاهدیم که نه تنها مردمان محور مقاومت بلکه بانوان از کشور‌های مختلف دنیا نیز به مقوله استکبارستیزی و مقاومت در برابر جبهه استکبار علاقه زیادی دارند.

ابراهیمی گفت: مهم‌ترین شاخصه بانوی اهل مقاومت، بانویی است که مسئله مقاومت را در عرصه فردی و خانوادگی و اجتماعی منعکس کند.

گفتنی است؛ شما مخاطبان ارجمند رادیو مقاومت می‌توانید این شبکه رادیویی را روی موج اف ام ردیف ۹۵،۵ مگاهرتز و یا از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا دنبال کنید.

منبع: رادیو مقاومت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها