تکریم سردار «ستوده» از خانواده شهید سبحانی در سوسنگرد

رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به همراه هیئتی با حضور در منزل شهید سبحانی با خانواده معزز این شهید دیدار و از آنان تجلیل به عمل آوردند.
کد خبر: ۶۳۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ - 14November 2023

تکریم سردار «ستوده» از خانواده شهید سبحانی در سوسنگردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدحسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به همراه سرهنگ پاسدار «علیرضا قنبری» معاون بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، سرهنگ «علیرضا امجدیان» جانشین سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و همراهی سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور در منزل شهید سبحانی از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل آوردند.

در این دیدار هماهنگی‌های لازم جهت انتقال پیکر پاک و مطهر شهید سبحانی از محل کنونی به محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سوسنگرد که به نام شهید مزین است صورت گرفت و مقرر شد که یادمان کنونی شهید نیز در اختیار موسسه فرهنگی شهید سبحانی قرار بگیرد.

شهید «سید محمدرضا سبحانی» از شهدای ژاندارمری و اهالی بومی سوسنگرد بود که ششم مهرماه 1359 هنگامی که نیروهای بعثی عراق قصد عبور از رودخانه کرخه و محاصره شهر سوسنگرد را در منطقه خزعلیه داشتند با عده‌ای از اهالی بومی منطقه در برابر متجاوزان دلیرانه ایستادگی و مقاومت کرد و مجروح شد و به دست نیروهای بعثی به اسارت درآمد و نیروهای بعثی پس از شکنجه، جسم کم ‎جان او را آتش زدند. 

پیکر مطهر این شهید در منطقه خزعلیه سوسنگرد دفن شده و اکنون به عنوان نماد مقاومت مردمی این شهر میزبان زائران و کاروان‌های راهیان‌نور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها