فیلم/ انتقال پیکر شهید «محمد سخندان» توسط شهید «رضا سنجرانی»

قبل از اینکه دشمن مدافعان حرم را احاطه کند، «محمد سخندان» را به عقب برمی‌گردانند و متوجه می‌شوند که از ناحیه پهلو تیر خورده و همین دلیل یا زهرا گفتن‌های او بوده است.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ - 14November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمد سخندان» از مدافعان حرم بود که با نان جهادی «سید ذاکر» برای نبرد با تکفیری‌ها عازم سوریه شد. او در منطقه به بچه‌ها گفته بود: «می‌شود شبیه حضرت زهرا (س) و مثل خوابی که دیده‌ام، به سبب جراحت در ناحیه پهلو به شهادت برسم؟»

محمد، رجزخوانی را خیلی دوست داشت تا اینکه ۲۸ آبان سال ۱۳۹۴ فرارسید. قبل از ورود به منطقه سعی می‌کند رجزخوانی کند.

داخل مزرعه ذرت که بود، شروع می‌کند به یا زهرا گفتن. شهید سنجرانی به او تذکر می‌دهد که ساکت باش، دشمن نزدیک است. اما محمد ساکت نمی‌شود و به رجزخوانی ادامه می‌دهد.

شهیدان «رضا سنجرانی» و «مرتضی عطایی» به حالت سینه‌خیز و به سختی خود را به محمد می‌رسانند. متوجه می‌شوند که مچ‌های دست محمد تیر خورده و خونریزی می‌کند. بنابر فیلمی که شهید عطایی گرفته، کوله‌پشتی و جلیقه محمد را در می‌آورد. زخم دست‌هایش را می‌بندند.

قبل از اینکه دشمن آن‌ها را احاطه کند، او را به عقب برمی‌گردانند و متوجه می‌شوند که محمد از ناحیه پهلو تیر خورده و دلیل یا زهرا گفتن‌های او، همین تیری است که به پهلویش اصابت کرده است.

رزمنده مدافع حرم «محمد سخندان» با نام جهادی «سید ذاکر» ۲۵ فروردین ۱۳۷۱ در مشهد متولد شد و سرانجام ۲۸ آبان ۱۳۹۴ در حومه حلب به شهادت رسید.

در ادامه، فیلم لحظه انتقال پیکر شهید سخندان به عقب توسط شهید سنجرانی را می‌بینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار