مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان عنوان کرد؛

رونمایی از ۴ عنوان کتاب در اجلاسیه شهدای زن لرستان

«ولی پور» گفت: در اجلاسیه شهدای زن لرستان از کتب «زینبی‌ها»، «ماه در مه»،  «مهدخت» و «فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن لرستان» رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ - 14November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، «فریبا ولی پور» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در آئین  تجلیل از برگزارکنندگان اجلاسیه ۴۷۹ شهید زن لرستان که در سالن استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان ششم آبان‌ماه امسال در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اجلاسیه شهدای زن لرستان با عنوان «انیس شاهدان» با حضور سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و با حضور یک هزار و ۶۰۰ نفر میهمان در دهکده مقاومت خرم‎آباد برگزار شد.

وی  ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده کمیته بانوان کنگره ملی ۶ هزار و  ۵۵۵ شهید استان لرستان طی دو سال گذشته افزود: فعالیت‌های هجده‌گانه صورت گرفته در این کمیته با تلاش بانوان عضو کمیته انجام شده است و جای قدردانی دارد.

ولی پور گفت: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شدند و جلد اول از مجموعه روایت‌گری این بانوان با عنوان «زینبی‌ها» دراجلاسیه بانوان رونمایی شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان تصریح کرد: کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن استان و همچنین کتاب «حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا» با عنوان «مهدخت» که مجموعه وصایای ۶ هزار و  ۵۵۵ شهید استان لرستان است و کتاب «ماه در مه» به زندگی‌نامه شهید انصاری از شهدای روحانی لرستان می‌پردازد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است، نیز در اجلاسیه شهدای زن لرستان رونمایی شد.

وی به توانمندسازی بانوان راوی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۵۲ نفر از مربیان آموزش و پرورش در قالب سه دوره آموزشی دوره دیدند که روایت‌گری را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داشته باشند و این حرکت در طول سال به‌عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه ۱۰ محفل شب شعر در ذیل برنامه‌های کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان برگزار شده است، ادامه داد: مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده است که  بخشی از آن در اجلاسیه  بانوان شهیده لرستانی منتشر شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی جنگ عنوان کرد و گفت: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه بانوان  پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: این گرامیداشت با برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان، ختم نشد و فعالیت‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت را با تمام توان  ادامه می‌دهیم و از همه دست اندرکاران، تقاضا مندیم پیشنهادات و نظرات خود را در راستای کنگره  شهدای لرستان (به‌ویژه بانوان شهید) که به یاری خداوند، پنج سال دیگر برگزار می‌شود به دبیرخانه امور بانوان لرستان ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها