تهیه ۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان

۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی و نیاز اساسی پژوهش برای رفع مشکلات توسعه کردستان توسط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان تهیه شده است.
کد خبر: ۶۳۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ - 14November 2023

۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان تهیه شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری کردستان با دستور کار بررسی عناوین طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار در راستای توسعه استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

آمنه قناعت مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی استان هم چون دانشگاه‌ها اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان در حوزه های مختلف را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کردند.

وی مجموع عناوین پژوهشی ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی استان را ۱۴۶ عنوان خواند و اضافه کرد: از این تعداد ۶۴ عنوان از ۱۵ دستگاه اجرایی و ۸۲ عنوان هم از پنج مرکز دانشگاهی و پژوهشی استان ارسال شده است.

قناعت ادامه داد: براساس کاربردی بودن نتایج مطالعات و امکان اجرایی بودن آن، تکراری نبودن طرح، عناوین و پیشنهادات ارسالی جزو وظایف ملی و ذاتی دستگاه اجرایی نباشد، عناوین پژوهشی مورد پالایش قرار گرفت.

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: پس از پالایش انجام شده ۱۴۶ عنوان طرح به ۵۱ عنوان کاهش یافت و در نهایت هم براساس اعتبار موجود از این تعداد هم ۱۲ عنوان طرح اولویت دار استان برای اجرا مورد تایید اعضای کارگروه آموزش و پژوهش قرار گرفت.

قناعت یادآور شد: این ۱۲ طرح پژوهشی اولویت دار استان باید در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود و سپس به فراخوان گذاشته خواهد شد و آنگاه از بین پروپوزال های ارائه شده بهترین و مناسب ترین آنها توسط کمیته داوران برای اجرا انتخاب می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار