یادداشت/ فاطمه کیایی

راهبرد رژیم صهیونیستی برای حذف سربازان جنگ نرم

در حالی آمار خبرنگاران شهید در جنگ اخیر غزه به ۵۰ تن رسیده است که شواهد حاکی از آن است رژیم صهیونیستی به دنبال حذف خبرنگاران برای جلوگیری از انعکاس رویداد‌های بمباران‌ها و مظلومیت مردم غزه است.
کد خبر: ۶۳۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲ - 15November 2023

هدف قرار دادن خبرنگاران راهبرد اسرائیل برای حذف سربازان جنگ نرمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سیده فاطمه کیایی؛ در حالی فلسطین اشغالی سی و نهمین روز جنگ را سپری می‌کند که هر روز بارش بمب‌های رژیم صهیونیستی بر ساکنین غزه، جان صد‌ها زن و مرد و کودک بی دفاع این منطقه را می‌گیرد و رفتار جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در انتقام گرفتن از عملیات طوفان الاقصی، صحنه فلسطین را به میدان مقاومت و ایستادگی مردم مقابل بمب‌های رژیم اشغالگر تبدیل کرده است.

صحنه جنگ نابرابری که این روز‌ها مردم جهان را متحیر از حقوق بی‌بشر! و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این نسل کشی بزرگ کرده است، بسیاری را با این واقعیت دردناک رو به رو کرده که سازمان‌های بین‌المللی تنها زمانی دست به اقدامات بازدرنده می‌زنند که منافعشان درگیر باشد و یا در یک نژاد پرستی آشکار مدافع تنها بخشی از مردم هستند، که همسو با جریان امپریالیسم گام بر می‌دارند.

از هر منظری که به این نبرد نگاه شود، آنچه در نظر می‌آید، زیر پا گذاشتن حقوق انسانی و قواعد بشری و نقض اخلاق است. از کودک کشی رژیم صهیونیستی که بیش از چهار هزار کودک تا به امروز در حملات اخیر این رژیم به شهادت رسیده‌اند و حتی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان نیز از این جمعیت مستثنی نیستند تا خبرنگارانی که به لحاظ حقوقی دارای مصونیت هستند.

در آخرین آمار ۵۰ خبرنگار به شهادت رسیده‌اند که به تازگی رژیم صهیونیستی محل حضور خبرنگاران را در لبنان هدف قرار داده است. این خبرنگاران به منظور پوشش رسانه‌ای جنگ در دفتر رسانه حزب الله لبنان مستقر بودند که تعدادی از آنان نیز مجروح شدند.

بی شک رژیم صهیونیستی با آگاهی از حضور خبرنگاران در این ساختمان بدون ابا از واکنش‌های جهانی اقدام به هدف قرار دادن آن محل کرده است. همانگونه که پیش از این هم بار‌ها و بار‌ها با نقض قوانین بشری دست به اقدامات بی رحمانه‌ای زده و همگان را مبهوت اقدامات خود کرده است. چه کودکان، چه زنان بی دفاع، چه خبرنگاران مخابره کننده وقایع جنگ، هیچ کدام برای رژیم صهیونیستی خط قرمز ممانعت از جنایت‌ها نیستند.

قطعا هدف قرار گرفتن ساختمان خبرنگاران از سوری رژیم اشغالگر اتفاقای نبوده و در شرایطی که خبرنگاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران خط مقدم این نبرد در روشنگری افکار عمومی و خبر رسانی‌ها نقش اساسی دارند تلاش برای دور کردن آنان از فضای جنگ می‌تواند صحنه را برای فضاسازی بیشتر صهیونیست‌ها در جهان بازتر کند.

در دهه‌ها اشغال فسطین، رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را کرد تا با کمک گرفتن از ابزار رسانه، افکار جامعه جهانی را به نفع مقاصد خود هدایت کند. او حتی با تخصیص بودجه‌های کلان برای راه اندازی و حمایت از شبکه‌های فارسی زبان به دنبال راه انداختن جنگ نرم در کشور‌هایی نظیر ایران بود، چنانچه شبکه «من‌ و تو» رسما با پول‌های این رژیم فعالیت می‌کرد و حال که پس از تلاش برای براندازی در جمهوری اسلامی ایران با وجود هزینه‌های جنگ علیه مردم فلسطین دیگر توان حمایت از این شبکه را ندارد، تصمیم به نعطیلی آن گرفته است.

با این وجود این رژیم چه به قصد براندازی و چه جلب حمایت جهانی با استفاده از رسانه‌ها ناموفق بوده است و امروز که رسانه‌ها در مقابله با این رژیم به بازگو کردن حقایق و جنایت‌ها اقدام کرده‌اند طبیعی است که نخواهند صدای حقیقت به گوش جهانیان مخابره شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار