مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد؛

ثبت 3 هزار تاریخ شفاهی از رزمندگان و ایثارگران خوزستان

نورانی گفت: جمع آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس به طور ویژه در استان آغاز شده به گونه ای که سال گذشته ۲ هزار تاریخ شفاهی و امسال تاکنون یک هزار تاریخ شفاهی تدوین شده است.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ - 15November 2023

ثبت 3 هزار تاریخ شفاهی از رزمندگان و ایثارگران خوزستانبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «حسن نورانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان امروز در همایش منطقه‌ای معاونین استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی اظهار داشت: در اواخر امسال کنگره ملی شهدای خوزستان برگزار خواهد شد و در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خوزستان پایتخت دفاع مقدس و مقاومت ایران است، افزود: از آنجایی که بیشتر کنگره‌های ملی مربوط به خرمشهر در تهران برگزار می‌شود انتظار اقدامات موثرتری در این شهر وجود دارد.

نورانی ادامه داد: برای پذیرایی از مهمانان ۲ اردوگاه باکیفیت در استان لازم است که البته ۲ مکان در شهرهای دزفول و سوسنگرد ظرفیت تقویت را دارند و همچنین یک زائرسرا در خرمشهر باید مجهز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به برگزاری رالی اتومبیلرانی راه ولایت در مسیر ورود امام رضا (ع) از عراق به خوزستان در استان اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن این مسیر از طریق ورزش یک کار ارزنده است.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه اعزام ایثارگران استان به مشهد مقدس بیان کرد: جامعه ایثارگری در استان خوزستان ۲۸۰ هزار نفر بوده که اختصاص سهمیه ۲۰۰ نفری بسیار اندک است.

نورانی تصریح کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس به طور ویژه در استان آغاز شده به گونه ای که سال گذشته ۲ هزار تاریخ شفاهی و امسال تاکنون یک هزار تاریخ شفاهی تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: سال گذشته ۴۵ نفر و امسال ۳۰ نفر از نیروهای بنیاد شهید استان بازنشسته می‌شوند که انتظار می‌رود نیروهای متخصص و آشنا با فرهنگ و هنر جایگزین شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار