گزارش بلومبرگ از افزایش شکاف میان آمریکا و «اسرائیل»

تارنمای شبکه خبری بلومبرگ امروز نوشت که همزمان با ناامیدی روز افزون کاخ سفید از رفتار رژیم صهیونیستی در جنگ علیه حماس و افزایش شمار جان‌باختگان فلسطینی، درخواست‌های دولت بایدن با بی‌توجهی تل‌آویو روبرو شده و شکاف این دو متحد بیشتر شده است.
کد خبر: ۶۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 15November 2023

گزارش بلومبرگ از افزایش شکاف میان آمریکا و «اسرائیل»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که مقام‌های دولت بایدن در حالی که تلاش می‌کنند تا در گفت‌وگو‌های دشوار با همتایان اسرائیلی خود نحوه درگیری با حماس را تعیین کنند، با بی‌اعتنایی آن‌ها روبرو می‌شوند.

منابع آگاه گفتند که با کاهش صبر و شکیبایی، واشنگتن پیام‌های خصوصی خود را به اسرائیل افزایش داده است. در عین حال، دولت همچنان نیاز‌های تسلیحاتی اسراییل را اجابت کرده و تاکنون شریک اصلی خود در منطقه را تهدید نکرده است.

در همین حال، بلومبرگ به نقل از افراد مطلع نوشت، نگرانی‌های آمریکا در مورد اسرای این کشور در غزه و صد‌ها فلسطینی - آمریکایی‌ای که قادر به ترک این باریکه نبوده اند با بی اعتنایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روبرو شده است.

مقام‌های آگاه به بلومبرگ گفتند که مقام‌های آمریکایی بار‌ها در مورد لزوم حفاظت غیرنظامیان از جانب اسرائیل هشدار داده و هنگامی که در مورد پیامد‌های حمله تل آویو به یکی از اردوگاه‌های پناهندگان پرسیدند، مقام‌های ارشد این رژیم در پاسخی تحقیرآمیز گفتند که هدف آن‌ها محقق شده است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده که با وجود تمامی این نگرانی ها، آمریکا کماکان به حمایت مالی و نظامی از اسرائیل ادامه داده و به عنوان مثال گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری را با وجود دقت اندک آن‌ها در اختیار تل آویو قرار داده است.

در همین حال، تارنمای کاخ سفید ساعاتی پیش خبر از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو داد و نوشت که این دو در مورد آخرین تحولات اسرائیل و غزه گفت‌وگو کردند. نتانیاهو در این تماس تلفنی به تفصیل در مورد تلاش‌ها برای آزادی اسرای در اختیار حماس از جمله کودکان و اتباع آمریکایی اطلاع رسانی کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار