مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی خراسان جنوبی لحاظ شد

«فرخنده» گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی ۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی لحاظ شد و ابلاغیه آمده است و این اعتبارات دو ساله واگذار خواهد شد و از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به بحث تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های استان تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۶۳۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 15November 2023

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با اشاره به آغاز هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه، اظهار داشت: ۶۱۵ عنوان برنامه با شعار «آینده خواندنی» است طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شود.

وی از فعالیت ۴۷ کتاب‌فروشی و ۳۹ انتشاراتی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: برنامه محوری هفته کتاب و کتاب‌خوانی استان با حضور ناشران و برترین نویسندگان برگزار و همچنین بازدیدی از کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های شهر طی هفته کتاب و کتابخوانی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین کرد: همه دستگاه‌های ذیل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی هم‌افزایی خوبی با یکدیگر دارند که در بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی این مهم به خوبی دیده می‌شود.

فرخنده گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی ۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی لحاظ شد و ابلاغیه آمده است و این اعتبارات دو ساله واگذار خواهد شد و از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به بحث تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های استان تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: قریب به پنج هزار جلد کتاب طی سال گذشته در بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی توزیع شد و این برنامه به منظور افزایش سرانه مطالعه کتاب استمرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی مطالعه، مجموعه آموزش و پرورش که بعد از خانواده مبنای کار است نقش مهمی می‌تواند ایفا کند، افزود: نمایشگاه کتاب تخصصی در استان در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شده و امشب اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

فرخنده خاطرنشان کرد: ۱۴ روستا در سطح کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده‌اند که از این تعداد دو روستا متعلق به خراسان جنوبی است و جشن کتاب را در روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای اسفندیار بخش دیهوک طبس برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها