مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه صاحب‌الزمان:

خدمت‌رسانی، الگوسازی و امیدآفرینی مأموریت اصلی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری است

«کیانی» گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری یکی از اقشار تخصصی بسیج است که با هدف جذب و سازماندهی مهندسین مرتبط با بخش‌های عمران، شهرسازی، معماری و دیگر رشته‌های مرتبط با ساختمان تشکیل و رسالت اصلی خود را خدمت به مردم، الگوسازی و امیدآفرینی قرار داده است.
کد خبر: ۶۳۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 15November 2023

خدمت رسانی، الگو سازی و امید آفرینی، مأموریت اصلی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد کیانی» مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشینه تشکیل بسیج مهندسین، اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری، بخشی از بسیج، این نعمت عظیم خداوند و یادگار بی بدیل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، کانون جوشان و مناسب‌ترین بستر حضور و مشارکت مهندسین کشور در دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است و در راستای تحقق آرمان‌های امامین انقلاب و تحقق بخشی از بسیج ده‌ها میلیونی رسالت کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های سازندگی، اقتصادی، علمی، فناوری و مدیریتی با تربیت مهندسین تراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی را بر خود فرض می‌داند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان در خصوص جامعه هدف این قشر افزود: دامنه رشته‌های مهندسی گسترده و ده‌ها حوزه را در بر می‌گیرد، لیکن آنچه درحوزه مهندسی ساختمان، تعریف شده و جامعه هدف این سازمان را تشکیل می‌دهد، شامل مهندسان رشته‌های عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک بعنوان رشته‌های اصلی (رشته‌های هفتگانه نظام مهندسی) است.

کیانی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری بیان کرد: این سازمان فعالیت‌های خودش را در استان اصفهان از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و فعالیت‌های سازمان شامل دو حوزه عمومی و تخصصی است که در حوزه فعالیت‌های عمومی می‌توان به برگزاری برنامه‌های تربیتی، بصیرتی، اجرای اردو‌ها و بازدید‌های علمی و راهیان نور، برگزاری کارگاه‌ها آموزشی و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش فعالیت‌های تخصصی این سازمان طرح عمران روستا، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هیات اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان استان در جهت ارائه راهکار مسائل و چالش‌های عمرانی استان و کشور، از جمله موارد مهمی است که در این سازمان دنبال می‌شود.

کیانی در خصوص جزئیات طرح عمران روستا با اشاره به اینکه این طرح به عنوان خدمت اصلی مهندسین بسیجی به مردم محروم قرار دارد، گفت: در طرح عمران روستا تلاش براین است که در هر شهرستان، روستایی به نام روستای الگو و نمونه ایرانی اسلامی در نظر گرفته شده و حل مشکلات روستا در عرصه‌های مختلف زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی، بهداشت و سلامت و اشتغال و معیشتی را در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی و هماهنگی بین نهاد‌ها و سازمان‌ها، حداقل تعدادی از مشکلات این روستا طی یک سال حل شود که در سال جاری این طرح در شهرستان‌های کاشان، اردستان، شهرضا، گلپایگان، فریدن، نجف آباد و یکی از محله‌های محروم اصفهان توسط کانون‌های بسیج مهندسین عمران در حال پیگیری است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری اصفهان ادامه داد: فرآیند کار در بخش کارگروه‌ها هفت‌گانه تخصصی و هیأت اندیشه‌ورز این سازمان، رصد، بررسی، مسئله یابی و ارائه راه حل برای حل مشکلات و سپس مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی است که در این خصوص از ابتدای سال تا کنون مسائل مختلفی از جمله قانون پیش فروش ساختمان، مسئله آب استان، احیای قنات ها، محیط زیست و آبخیزداری و ... مورد بررسی و راهکار‌های آن به مسئولان مربوطه ارجاع و مطالبه گری جهت تحقق آن ادامه دارد و خوشبختانه اکثر مسئولین استان در جهت حل مسائل با این سازمان همراهی کرده‌اند.

کیانی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ما شهدا هستند، که باید راهشان را ادامه داد، عنوان کرد: تشکیل هیأت شهدای مهندس با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و خدمات جهادی در راستای همین هدف است.

وی افزود: یادواره شهدای مهندس استان همزمان با هفته مبارک بسیج و با سخنرانی سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در روز پنجشنبه، دوم آذر ماه در سالن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ساعت ۹ صبح، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار