استاندار خراسان جنوبی:

لزوم ترویج فرهنگ جهاد و شهادت/ مردمی‌سازی برنامه‌های ایثار و شهادت از ضروریات است

«قناعت» گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را به نسل جدید هم انتقال دهیم که این اتفاق افتاده و در نسل امروزی هم شاهد جوانان ایثارگر و با روحیه جهادی مانند برخی از شهدای مدافع حرم هستیم؛ اما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.
کد خبر: ۶۳۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 15November 2023

لزوم ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد/ مردمی‌سازی برنامه‌های ایثار و شهادت ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اجرایی دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان، اظهار داشت: شهدا ناظر بر تمام اعمال و رفتار و حتی نیت‌های ما هستند و به ما نیاز ندارند، بلکه ما به شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و مکتب آنان نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید وظیفه دینی، شرعی و ملی خود را نسبت به شهدا ادا کنیم، بیان کرد: شهادت به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرگ تاجرانه و حسابگر و معامله‌ای پرسود با خداوند است که سعادت ابدی را به ارمغان می‌آورد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان خراسان جنوبی، متذکر شد: برگزاری این کنگره باید از نگاه و ساختار صرف اداری خارج شود و همه خدمت در این راستا را وظیفه دینی، ملی و شرعی خود بدانند.

قناعت با تأکید بر اینکه انتظار است کارگروه‌ها و کمیته‌های کنگره ملی دو هزار شهید استان فعال و براساس تقویم زمان‌بندی جلسات خود را برگزار و برنامه‌‌ها و مسائل مختلف را پیگیری کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در بحث پشتیبانی و هدایتگری در اجرای هرچه بهتر این کنگره شهدا فعال باشند.

وی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌‌های اجرایی و ملی برای برگزاری کنگره ملی شهدا تأکید کرد و گفت: باید نقاط قوت و ضعف کنگره‌های پیشین در خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها بررسی شود تا بتوان نتایج ماندگاری را شاهد بود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: باید فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را به نسل جدید هم انتقال دهیم که این اتفاق افتاده و در نسل امروزی هم شاهد جوانان ایثارگر و با روحیه جهادی مانند برخی از شهدای مدافع حرم هستیم؛ اما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.

قناعت مردمی‌سازی برنامه‌های ایثار و شهادت به‌خصوص کنگره دو هزار شهید استان را ضروری دانست و تبیین کرد: باید با ورود به قالب‌های جدید و مخاطب‌پسند، نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کرد و از همه ظرفیت‌ها به ویژه اساتید و کارهای فاخر هنری برای برگزاری کنگره شهدای استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار