به مناسبت هفته کتاب؛

نویسندگان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب نویسندگان برتر حوزه دفاع مقدس در یاسوج تجلیل شد.
کد خبر: ۶۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ - 15November 2023

نویسندگان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، مراسم تجلیل از نویسندگان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان جایزه کتاب سال امروز (چهارشنبه) با حضور «سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد، «امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، ناشران، نویسندگان و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه کتاب در تالار هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

«سید علی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن اشاره به اینکه ایرانیان از گذشته تاکنون اهل کتاب و قلم بودند، اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند متعال به قلم سوگند خورده است و این اهمیت و جایگاه قلم را می‌رساند.

احمدزاده افزود: ما اولین کشور هستیم که برترین دانشگاه علوم پزشکی «جندی‌شاپور» را داشتیم و از کشور‌های غربی برای فراگرفتن علم پزشکی به کشور ما سفر می‌کردند.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر فرهیختگان واندیشمندان جامعه هستند، عنوان کرد: امروز آیین اختتامیه دو ساله کتاب برگزار می‌شود که قریب به ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که برترین‌ها توسط داوران در تهران انتخاب شدند.

درخشان با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ نویسنده در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان به رشته تحریر در آمده و چاپ شده است.

در ادامه این آئین در ششمین دو سالانه کتاب کهگیلویه و بویراحمد کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» نوشته سرهنگ «سید فتحعلی بزرگمهرنژاد» و زنده‌یاد «سیده طاهره بزرگمهر نژاد» در بخش مستندنگاری دفاع مقدس و «افسانه موسایی» نویسنده کتاب «عشقی که زیر خاکریز‌ها دفن شد» در بخش ادبیات (نثر معاصر) موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شدند.

«ابوالحسن ناصرپور» و «احمد ناصرپور» در بخش دفاع مقدس با عنوان کتاب پوتین‌های غنیمتی، حمید حسینیان در بخش ادبیات با عنوان کتاب «هر واژه با نگاه شما محتشم می‌شود» در پنجمین دوسالانه انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

همچنین در این آئین از کتاب «نمایشنامه درد‌های شابی» اثر «سید حسن هادیان مهریان» به عنوان کتاب سال رونمایی و از «سروش درست» نویسنده حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

کتاب «عشقی که زیر خاکریز‌ها دفن شد» با موضوع مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، کتاب «پوتین‌های غنیمتی»، «نمایشنامه درد‌های شابی» مجموعه شعر «هر واژه با نگاه شما محتشم شده» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها