رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد؛

۱۰۰ روستا در سراسر کشور جامعه هدف طرح «نذر آب»

«سلیمی» با بیان اینکه ۱۰۰ روستا در سراسر کشور به عنوان جامعه هدف طرح «نذر آب» شناسایی شدند، گفت: امسال نیز همان رویکرد سال گذشته در دستور کار بوده با این تفاوت که با اضافه شدن رویکردهای جدید خدمتی عنوان طرح «نذر آب» به «نذر خدمت» تغییر کرده است.
کد خبر: ۶۳۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 16November 2023

۱۰۰ روستا در سراسر کشور جامعه هدف طرح «نذر آب»/ ارائه ۸۹۲ میلیارد ریال خدمت طی ۵ سالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «وحید سلیمی» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور امروز (پنجشنبه) در اجرای طرح ملی «نذر خدمت» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: هلال‌احمر نه تنها سازمانی خدمات‌رسان در حوزه‌های امدادی است بلکه در حوزه‌های اجتماعی نیز به صورت وسیع ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح «نذر خدمت» با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، بیان داشت: ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبین و خیرین از جمله اقدمات در طرح «نذر خدمت» است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور به بهره‌گیری از ظرفیت اشخاص حقیقی شامل امدادگران، جوانان و داوطلبان، در این سازمان، افزود: این افراد در کاروان‌های سلامت به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، حضور در تیم‌های سحر و حضور در سازمان‌ امداد و نجات به ارائه خدمات می‌پردازند.

سلیمی با بیان اینکه به برکت طرح «نذر خدمت» هم‌افزایی بزرگی میان حامیان سازمان به وجود آمده تا بتوانیم در راستای خدمات انسان‌دوستانه ارائه خدمت کنیم، تبیین کرد: طرح «نذر آب» نیز از سال ۹۷ توسط جمعیت هلال‌احمر در منطقه کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ به غیر از سیستان و بلوچستان، سه استان خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان به برنامه ملی «نذر آب» اضافه شدند، افزود: در سال ۱۴۰۱ همه استان‌ها موظف شدند دو یا سه روستای دچار تنش آبی را شناسایی و در قالب پروژه داوطلبی به رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور مطرح کرد: در این راستا بیش از ۱۰۰ روستا در سراسر کشور جامعه هدف این طرح شناخته شدند که البته چهار استان قبلی در  طرح ملی «نذر آب» جامعه هدف ویژه بودند و امسال نیز همان رویکرد سال گذشته در دستور کار بوده با این تفاوت که با اضافه شدن رویکردهای جدید خدمتی عنوان طرح «نذر آب» به «نذر خدمت» تغییر کرده است.

سلیمی به سرجمع خدمات ارائه شده طی پنج سال گذشته اشاره و تبیین کرد: ارزش ریالی خدمات زیست‌محیطی و آبرسانی ۳۳۸ میلیارد ریال، خدمات سلامت‌محور بیش از ۵۶ میلیارد ریال، خدمات حمایتی و معیشتی ۴۷۹ میلیارد ریال و خدمات آموزشی و توانمندسازی بیش از ۱۸ میلیارد ریال بوده که در مجموع ۸۹۲ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال خدمت ارائه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار