حضور حداکثری اقتدار ملی/ استاندار مازندران:

توجه به سرمایه اجتماعی در انتخابات مهم‌ترین اصل است/ مجریان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کنند

«حسینی‌پور» با بیان این‌که سرمایه اجتماعی در انتخابات مهم‌ترین اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دشمن با همه توان خود به دنبال لطمه زدن به سرمایه اجتماعی است لذا باید با رعایت اصل بیطرفی نسبت به تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد در جامعه اهتمام شود. ‎
کد خبر: ۶۳۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ - 16November 2023

توجه به سرمایه اجتماعی در انتخابات مهم‌ترین اصل است/ مجریان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کنندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در جلسه با فرمانداران و بخشداران استان که با حضور «سید محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشور در ساری برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود فرمانداران استان همه چالش‌های مرتبط با برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها که به چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت آسیب وارد می‌کنند را شناسایی کنند تا در انتخابات امسال شاهد تکرار برخی چالش‌ها نباشیم.

وی با بیان این‌که سرمایه اجتماعی در انتخابات مهم‌ترین اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با اولویت‌بندی طرح‌های نزدیک به بهره‌برداری تا ۲۲ بهمن امسال باید پروژه‌هایی که امکان تکمیل و بهره‌برداری شدن دارند و سرمایه اجتماعی استان را افزایش می‌دهد به سرانجام برسد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اهمیت جهاد تبیین در این شرایط که در آستانه انتخابات قرار داریم برای افزایش سرمایه اجتماعی بسیار بالاست. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید به مردم گفته شود که چه اقداماتی انجام شده است. بخشداران باید روستا به روستا گزارش دهند که چه اقداماتی توسط این دولت انجام شده است. فرمانداران هم باید دیدار مستقیم با مردم داشته باشند و در جهاد تبیین مشارکت کنند. همچنین از ظرفیت روحانیون و معتمدان در هر منطقه برای جهاد تبیین بهره گرفته شود.

حسینی‌پور افزود: در شرایطی که دشمنان دست از تخریب برنمی‌دارند باید نسبت به جهاد تبیین بیشتر از همیشه توجه کنیم. آنقدر تبلیغ علیه این نظام زیاد است که کار‌های انجام شده نظام در کشور را وارونه جلوه می‌دهند. برای خنثی کردن این دسیسه‌ها جهاد تبیین را باید به بهترین شکل عملی کرد.

وی اظهار کرد: بزرگترین موضوعی که امروز اهمیت دارد، مشارکت مردم در انتخابات است که دشمن این امر مهم را هدف قرار داده است. دشمن تمایلی به حضور گسترده مردم در انتخابات ندارد، زیرا مشارکت بالا به معنای شکست سیاست‌های دشمن است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با وجود همه چالش‌هایی که طی ۲ سال اخیر دشمنان برای کشور ایجاد کردند، دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در مسیر رفاه جامعه برداشت که در مازندران نیز این روند مشاهده می‌شود. در پایان سال ۱۴۰۱ پس از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی مازندران، این شاخص به مثبت ۴.۱ درصد رسید که این موفقیت با تلاش همه دست‌اندرکاران دولت در استان رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۱۳ سال که تورم مازندران سه تا چهار درصد بالاتر از میانگین کشور بود، اکنون تورم استان ۲ درصد از میانگین کشور پایین‌تر آماده است. نرخ بیکاری استان نیز طی ۲ سال اخیر سه درصد کاهش یافت و از ۸.۳ درصد به ۵.۱ درصد رسیده است. در زمینه شاخص‌های اقتصادی استان نیز شاهد رشد هستیم. میزان صادرات استان ۱۸۰ درصد افزایش یافت. مراودات ما با کشور‌های همسایه از جمله روسیه افزایش چشمگیری داشت.

استاندار مازندران با بیان این‌که مردم در مازندران از عملکرد مجموعه دولت راضی هستند، اظهار کرد: طی این دو سال به اندازه هشت سال گذشته در روستا‌های استان آسفالت اجرا شد. پل‌های زیادی ساخته شد و پروژه‌هایی که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود به بهره‌برداری رسید.

وی با تاکید بر این‌که باید در فرآیند انتخابات، امانت‌داری دولت مانند صادق‌الوعد بودن دولت سیزدهم به مردم اثبات شود، تصریح کرد: همگی رعایت کنیم که ما را به این و آن منتسب نکنند. این موضوع به شدت می‌تواند در ایجاد بی‌اعتمادی و کاهش مشارکت اثرگذار باشد.

حسینی‌پور افزود: مجریان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کنند. به این شکل می‌توانیم یک انتخابات پرشور را در استان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نخستین انتخاباتی است که در دولت مردمی سیزدهم برگزار می‌شود و با توجه به تغییراتی که در قانون انتخابات اتفاق افتاد و همچنین تغییرات مدیریتی که در سطوح مدیریتی کشور و رده‌های ستادی رخ داد اهمیت هماهنگی در زمینه انتخابات بسیار بالاست.

استاندار مازندران گفت: باید انسجامی را بین نیرو‌های وفادار به انقلاب در شهرستان‌ها و مرکز استان ایجاد کنیم و اجازه ندهیم واگرایی باعث آسیب به انتخابات شود. افکار عمومی و نگاه سیاسیون به این‌که دولت چگونه انتخابات را برگزار می‌کند، بسیار دقیق است و این موضوع مسئولیت عوامل برگزاری انتخابات را دوچندان می‌کند.

حسینی‌پور با اشاره به تنش‌ها و چالش‌های ایجاد شده برای دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر اظهار کرد: شرایط کشور در ۲ سالی که پشت‌سر گذاشته شد چه در عرصه داخلی و چه در عرصه‌های بین‌المللی با توجه به چالش‌های اقتصادی و امنیتی که برای این دولت ایجاد شد تقریبا در کل ادوار دولت‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی افزود: معمولا مشاهده می‌شد که از دوره دوم دولت‌های گذشته برخی مسائل بروز پیدا می‌کرد. اما برای این دولت در سن یک سالگی‌اش بزرگترین بحران امنیتی را ایجاد کردند. دلیلش هم این بود که این دولت بزرگترین جراحی اقتصادی را با ریسک‌پذیری بالای رئیس‌جمهور انجام داد.

استاندار مازندران تصریح کرد: خیلی از منافقان و معاندان داخلی وقتی دیدند دولت چنین گام بزرگی برداشت که می‌تواند دستاورد‌های بزرگی داشته باشند، ایجاد بحران امنیتی را آغاز کردند. بزرگترین عملیات سایبری غرب در این بحران امنیتی به سرکردگی امریکا و با همکاری کشور‌های اروپایی و آسیایی شکل گرفت تا دولت سیزدهم را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفتاری که غربی‌ها در این عملیات انجام دادند رفتاری بود که اگر هر دولت دیگری بود قطعا آن دولت را به تسلیم یا دادن امتیازات بزرگ وادار می‌کرد. اما دولت نه تنها تسلیم نشد و حتی یک امتیاز هم نداد، بلکه امتیازات زیادی را در سطح بین‌الملل گرفت. رویکردی که دولت‌ها نسبت به این دولت نشان دادند و امضای تفاهمنامه‌ها در شرایطی که جهان درگیر جنگ اوکراین و تاثیرات اقتصادی آن بود کمک زیادی به کشور کرد.

حسینی‌پور اظهار کرد: تعاملات دولت سیزدهم با کشور‌های مختلف معادلات دشمنان را به هم زد. هدف و چشم‌انداز دشمنان این بود که جمهوری اسلامی در این ۲ سال به طور کامل متوقف شود. حجم بالای اردوی خیابانی دشمن را در این مدت دیدیم و برای نخستین بار همسو با داخل در کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های اروپایی نیز شاهد برپایی اردو‌های خیابانی علیه جمهوری اسلامی بودیم که بعضا تا ۱۵۰ هزار نفر را هم توانستند بسیج کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما با همه این فشار‌ها و دسیسه‌ها دولت سیزدهم توانست این کشتی را از اقیانوس پرتلاطم دشمنی‌ها عبور دهد و به نقطه آرامی برساند که امروز جمهوری اسلامی ایران در حال نظاره‌کردن سقوط رژیم صهیونیستی است و در اروپا اردو‌های خیابانی علیه سیاست‌های رژیم منحوس صهیونیستی رقم می‌خورد.

استاندار مازندران گفت: سطح پیروزی‌های جمهوری اسلامی قابل قیاس نیست و خوشبختانه پرچم جمهوری اسلامی با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی بالاست و در حال پیشرفت و توسعه هستیم. این موفقیت حاصل تبعیت محض رئیس‌جمهور و دولت از سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها