دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شکست حصر سوسنگرد جلوه فضل الهی و حماسه رزمندگان بود

حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان از جلوه‌های ایثار و حماسه رزمندگان بود.
کد خبر: ۶۳۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ - 18November 2023

شکست حصر سوسنگرد جلوه فضل الهی و حماسه رزمندگان بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حماسه آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود» و با هدایت و راهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) همچنین همدلی و مشارکت نیرو‌های مسلح و غیرت مردم سوسنگرد و نقش بی‌بدیل لشکر ۹۲ زرهی خوزستان در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ از جلوه‌های ایثار و حماسه رزمندگان بود.

بازسازی سوسنگرد با اقدام جهادی مردم مازندران محقق شد

«سید مهدی پدرام» از رزمندگان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری اظهار داشت: شهر سوسنگرد در ۶۰ کیلومتری شمال اهواز در ماه‌های نخستین جنگ چندین‌مرحله توسط نیرو‌های بعثی عراق محاصره شد که رزمندگان به خصوص جوانان سوسنگرد نقش مهمی در شکست حصر سوسنگرد داشتند.

وی افزود: تمام موفقیت در زمان انقلاب و جنگ را مدیون ولایت فقیه هستیم؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد» باید حواسمان به توطئه‌های دشمنان باشد و هیچ‌گاه پشت ولی فقیه را خالی را نکنیم.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: هر اقدام و کاری که در راه خدا و برای خدا باشد قطعا پیروز خواهد بود و به فصل الهی جهادگران مازندرانی توانستند با اقدام جهادی سوسنگرد را آباد کنند.

«فتح اللهی» از کارکنان وزارت دفاع و یادگار هشت سال دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: زمان جنگ علی‌رغم نداشتن مهمات با یاری خداوند رزمندگان اسلام مقابل جبهه کفر به پیروزی رسیدند و امروز وظیفه همه ما حفظ ارزش‌های ایثار، شهامت و شهادت است و در هرسنگری باید قدردان نظام و ولایت باشیم.

قدر امنیت و ولی فقیه را بدانیم

«طاهره کردی» از کارکنان ناجا و خانواده شهید نیز با بیان خاطرات قبل و بعد از انقلاب انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب زنان در کنار مردان با توزیع اعلامیه حضرت امام، در پیروزی انقلاب نقش داشتند زمان جنگ نیز با حمایت از رزمندگان به نقش آفرینی پرداختند.

وی عنوان کرد: رزمندگان در زمان جنگ از آسایش، خانواده و جان شیرین خودگذشتند تا خاک وطن دفاع کنند از کمی‌ها گله نکنیم باید قدر امنیت و ولی فقیه را بدانیم و در هر شرایطی از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

استان مازندران هم در حماسه آزادسازی سوسنگرد و هم در بازسازی این شهر نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشت.

بازسازی ۲۹۰۰ واحد مسکونی در سوسنگرد

به گفته سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد ساختمانی سوسنگرد تخریب شده بود و قریب به دو هزار منزل مسکونی به همت مردم مازندران بازسازی شد.

وی افزود: در طول ۱۹ ماه بازسازی سوسنگرد قریب به ۱۳ هزار و ۳۰۰ مازندرانی به سوسنگرد اعزام شدند و در بازسازی کمک کردند.

این مسئول اذعان داشت: مردم استان مازندران قریب به دو هزار و ۵۰۰ خانواده سوسنگردی را مهمان‌نوازی کردند.

سرهنگ «کاظم محرابی» مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران نیز بیان کرد: به مناسبت ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان برنامه‌های متعددی در مرکز استان و دیگر شهر‌ها برگزار شد که بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در شهرستان نکا، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، آئین تجدید بیعت فرماندهان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیشکسوتان جهاد و شهادت از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار