یادداشت/ سید جعفر قناد باشی

شکست صهیونیست‌ها در منحرف‌کردن افکارعمومی

به‌نظر می‌رسد که حمله به بیمارستان‌ها در غزه با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات بزرگ صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 18November 2023

شکست صهیونیست‌ها در منحرف‌کردن افکارعمومیگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - سید جعفر قناد باشی؛ آن‌چه مسلم است در همه جنگ‌ها حمله و بمباران بیمارستان‌ها به هر بهانه‌ای که صورت بگیرد، غیرقابل‌قبول و جنایت جنگی است.

حتی اگر فرض ادعایی اشغالگران درباره فعالیت نظامی در بیمارستان شفا درست باشد، این دلیل نمی‌تواند بهانه‌ای برای حمله، محاصره و قطع برق و آب این بیمارستان باشد، لذا حمله به بیمارستان‌ها در غزه نشانه دیگری بر قساوت قلب اشغالگران و نشانه روشنی بر نگرش غیرانسانی آن‌ها به زندگی انسان‌هاست.

حتی اگر صهیونیست‌ها به دنبال پاکسازی ادعایی بیمارستان‌ها از فعالیت نظامی بودند، نباید به شیوه تروریستی به بیمارستان‌ها حمله می‌کردند، بلکه باید در ابتدا زمینه انتقال بیماران به جای امن و رسیدگی به بیماران درخطر و حفاظت از کادر درمان و پزشکان و پرستاران را در دستورکار قرار می‌دادند و کانال ویژه کمک به بیماران ایجاد می‌کردند تا غذا و دارو‌های موردنیاز بیماران در دسترس باشد و بیماران بی‌گناه و غیرنظامیان در بیمارستان‌ها در امنیت باقی بمانند، اما اشغالگران در غزه این اقدامات را انجام ندادند و ماهیت غیرانسانی واقعی خود را ثابت کردند.

به‌نظر می‌رسد که حمله به بیمارستان‌ها در غزه با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات بزرگ صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد. قبل از حمله به بیمارستان شفا، صهیونیست‌ها ۵ هزار کودک و بیش از ۱۲ هزار نفر را در غزه به شهادت رساندند.

حمله به بیمارستان‌ها بخش کوچکی از جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. این حملات به مراکز درمانی با هدف پنهان‌کردن جنایات بزرگ دیگر صورت‌می‌گیرد. صهیونیست‌ها متهم هستند که برای یافتن اعضای حماس در غزه، ۱۲ هزار نفر را شهید و ۱.۵ میلیون نفر را آواره و ۲۰ هزار نفر را مجروح کرده‌اند.

این جنایات بزرگ نباید از دید رسانه‌ها خارج شود. اشغالگران در طول تاریخ فلسطین جنایات دیگری هم انجام داده‌اند. از جمله جنایت در صبرا و شتیلا و یا جنایت در کفرقاسم و با انجام این جنایت‌ها سعی کرده‌اند که جنایات بزرگ خود در اشغال فلسطین را پنهان کنند، اما باید درنظر داشت که جنایات صهیونیست‌ها بسیار بزرگ‌تر از جنایت در چند منطقه است و اکنون نیز جنایت در غزه بسیار بزرگ‌تر از جنایت در بیمارستان‌هاست و حمله به بیمارستان‌ها فقط بخشی از جنایات در غزه است.

با این حال مایه خوشبختی است که با وجود دسترسی گسترده صهیونیست‌ها به رسانه‌های جهانی و بودجه زیادی که برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در رسانه‌ها هزینه می‌کنند، افکارعمومی جهانی به جنایات صهیونیست‌ها پی‌برده‌اند. هر اجتماع و تظاهرات بزرگی که در هر کشوری علیه جنگ غزه برگزار می‌شود، نشانه روشنی بر مخالفت افکارعمومی جهانی علیه جنایات صهیونیست‌ها است و این اعتراضات نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند با برخی جنایات موردی، افکارعمومی جهانی را از جنایات بزرگ خود در غزه منحرف کنند. در حال حاضر، صهیونیست‌ها در بدترین شرایط ۷۵ سال گذشته خود هستند و زمینه نابودی خود را فراهم کرده‌اند و هر نیرویی که تصمیم به نابودی اسرائیل بگیرد، با حمایت افکارعمومی جهانی روبه‌رو خواهد شد و این زمینه مثبت حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی با خون شهدای فلسطینی ایجاد شده‌است. امروز همه جهان حمایت از حماس را فریاد می‌زنند و صهیونیست‌ها با جنایات خود در غزه ثابت کرده‌اند که از هیچ جنایتی در فلسطین پرهیز نخواهند کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار