در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون: نقش جامعه روحانیت در جهاد تبیین/ حدود ۳ هزار نفر از روحانیون به اردو‌های راهیان پیشرفت اعزام شدند

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به فعالیت حدود دو هزار گروه جهادی گفت: سازمان بسیج طلاب با برگزاری دوره جهادگران تبیین موفق شده تاکنون بیش از ۱۴۰۰ هادی سیاسی تربیت کند شبکه مبلغینی به وسعت ۱۳ هزار نفر را هم تشکیل دهد.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 18November 2023

تشکیل شبکه مبلغینی به وسعت ۱۳ هزار نفر/ حدود ۷ هزار مبلغ سازماندهی شده اندحجت‌الاسلام والمسلمین «محمود محمدی شاهرودی» مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: یکی از برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه بسیج است که به تعبیر امام خامنه‌ای عزیز یکی از ملحمات الهی به قلب مطهر حضرت امام بسیج است؛ بسیج این شجره طیبه عریق و اصیل، بی‌بدیل و بی‌نظیر در حفظ و نگهداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری دارد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه اگر در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب در همه عرصه‌ها حضور معناداری پیدا می‌کنند، افزود: آن فصلی که می‌تواند به این حضور شوق ببخشد و این حضور را پررنگ کند بسیج است؛ در این رابطه یکی از مجموعه‌های بسیار موثر و نقش‌آفرین اقشار بسیج، سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور است که با تدبیر امام و سرانگشت تدبیر ولایت بعد از جنگ شکل گرفت؛ اساتید، طلاب، نخبگان و مدیران حوزه‌های علمیه که با هویت بسیجی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... نقش آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی (ره)، یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج طلبه و دانشجو بوده که هدف آن دفاع از اسلام عزیز است، چون جامعه هدف این سازمان علما و روحانیون هستند که رسالتشان تبلیغ دین خداست.

وی همچنین عنوان کرد: دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی یکی از مأموریت‌های مهم این سازمان است و حفظ باور‌ها و عقاید جامعه، جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب و ... نیز از رویکرد‌های شکل دهنده بسیج طلاب است.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون یک ستاد مرکزی و ۳۲ سازمان استانی، ۱۳۵ حوزه مقاومت و حدود ۱۵۰۰ پایگاه مقاومت دارد که با بیش از ۲۲۵ هزار بسیجی خواهر و برادر در سراسر جغرافیای نور جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: ما حدود ۲۰۰۰ گروه جهادی اختصاصی طلاب و روحانیون داریم که بخشی از آن‌ها در عرصه سازندگی فعالیت دارند و برخی دیگر در قالب گروه‌های جهادی تبلیغی هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در خصوص وظیفه سنگین جهاد تبیین هم تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که عملا لبیک به فرمان مقام معظم رهبری گفته گروه‌های جهادی طلاب است که در این زمینه قریب به ۷ هزار مبلغ ساماندهی شده‌اند؛ البته چندین نشست بصیرتی نیز در نقاط مختلف کشور اعم از حوزه‌های علمیه و مساجد کشور با همکاری طلاب بسیجی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره توانمندسازی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج طلاب به استعداد ۱۰۷۵ نفر با رویکرد جهاد تبیین در اواخر سال گذشته برگزار شد، بیان داشت: یکی از رسالت‌های ما تربیت هادی سیاسی و توانمندسازی مبلغین است لذا دوره جهادگران تبیین را برای برادران و خواهران طلبه بسیجی خود برگزار کردیم که در این خصوص تاکنون بیش از ۱۴۰۰ هادی سیاسی تربیت شده به نحوی که اکنون شبکه مبلغینی به وسعت ۱۳ هزار نفر داریم؛ همچنین در دوره‌های توانمندسازی که در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد ۸۵۰ خواهر نخبه بسیجی در دوره فشرده سه روزه آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفتند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی درباره حضور طلاب و روحانیون بسیجی در امدادرسانی در زمان شیوع ویروس کرونا هم بیان داشت: طلاب جهادی ما بعد از آن که فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب غسل و تدفین بیماران کرونایی را ملاحظه کردند به صورت جهادی در زمینه تغسیل و تدفین متوفیان تلاش‌های بسیاری را انجام دادند؛ همچنین در سیل استان گلستان و خوزستان و نیز در زلزله خوی بیش از ۱۵۰ طلبه بسیجی حدود یک ماه حضور میدانی داشتند و حتی در نوروز ۱۴۰۲ هم بیش از ۳۳۰۰ طلبه در راهیان نور و گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری نیز حدود ۳ هزار نفر به اردو‌های راهیان پیشرفت اعزام شدند تا با نقاط قوت و دستاورد‌های نظام مظلوم جمهوری اسلامی که کمتر دیده شده از نزدیک آشنا شوند؛ بسیج طلاب برای داشتن ارتباط با مخاطبین خود ۱۶۰۰ کانال ثامن در فضای مجازی با بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب دارد.

مسئول بسیج طلاب اظهار داشت: ما جزء اولین مجموعه‌هایی بودیم که با همراهی و هم‌افزایی اتحادیه بین‌المللی زنان مسلمان اولین نشست بین المللی زنان مقاوم و بانوان شهیده غزه را با سخنرانی اساتیدی از شش کشور اسلامی اعم از ایران، عراق، سوریه، لبنان، کویت و... برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوبی در روحیه مردم مظلوم غزه داشت.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی سپس در مورد جشنواره‌های ورزشی بسیج طلاب هم گفت: این جشنواره در پایان سال گذشته با حضور ۵۰۰ بسیجی منتخب در رامسر برگزار شد که امسال نیز مرحله استانی آن در ۱۰ رشته ورزشی برگزار شد تا حدود ۱۱۰۰ نفر از منتخبین مرحله استانی در دهه فجر مرحله کشوری را در خوزستان برگزار کنند.

وی همچنین اظهار داشت: مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم مجموعه‌ای بسیار اثر بخش است که با حضور نخبگان حوزه، علمای بزرگ و بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه فعالیت دارد؛ دوره توانمندسازی این عزیزان با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور چندی پیش برگزار شد تا منتخبین این دوره در ماه آینده در مشهد مقدس حضور یابند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار