دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهید زین‌الدین خدمت در ایران را به تحصیل در فرانسه ترجیح داد+ فیلم

مهدی پس از مدتی در واحد اطلاعات سپاه قم مشغول شد و زمانی که دعوت‌نامه یکی از دانشگاه‌های پاریس به وی داده شد، نپذیرفت و در کشور ماند تا به اسلام و انقلاب خدمت کند.
کد خبر: ۶۳۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴ - 19November 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، وقتی «مهدی زین‌الدین» فرماندهی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) را برعهده گرفت تنها ۱۷ سال داشت. او که متولد ۱۸ مهر سال ۱۳۳۸ بود و در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز مدرسه محسوب می‌شد. بعد از گرفتن دیپلم در رشته تجربی در کنکور شرکت کرد و توانست رتبه چهارم پزشکی را کسب کند. فعالیت‌های انقلابی او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس خدمتش در جهاد سازندگی و ورود به سپاه پاسداران نشان از روحیه بالای او در پذیرش مسئولیت‌های سخت داشت. مهدی پس از مدتی در واحد اطلاعات سپاه قم مشغول شد و زمانی که دعوت‌نامه یکی از دانشگاه‌های پاریس به وی داده شد او از تحصیل در این کشور امتناع کرد و در کشور ماند تا به اسلام و انقلاب خدمت کند. سپس در مرداد سال ۱۳۶۱ به فرماندهی تیپ ۱۷ علی‌بن‌ابی طالب (ع) منصوب شد.

شهید زین الدین خدمات در ایران را به تحصیل در فرانسه ترجیح داد+ فیلم

پس از عملکرد موفق این تیپ در عملیات محرم، آبان ۱۳۶۱ جایگاه سازمانی تیپ به لشکر ارتقا یافت. صبر و استقامت مهدی زین‌الدین و نبرد جانانه و به‌یادماندنی او و هم رزمانش در جزیره مجنون و در نهایت موفقیت در عملیات گسترده خیبر، مثال‌زدنی و فراموش‌نشدنی است. استعداد نظامی و روحیه معنوی مهدی باعث شده بود چه در کسوت فرماندهی یک لشکر نظامی و چه در رهبری بر دل‌ها فردی کم نظیر باشد. عصر روز ۲۷ آبان ۱۳۶۳، مهدی زین‌الدین به همراه تنها برادرش، مجید زین‌الدین (مسئول اطلاعات-عملیات تیپ ۲ لشکر)، پس از شناسایی منطقه عملیاتی و شرکت در جلسه قرارگاه، عازم سردشت در جنوب استان آذربایجان غربی می‌شوند که به شهادت می‌رسند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها