وزیر میراث فرهنگی:

مقاومت از برجسته‌ترین میراث فرهنگی ناملموس است

ضرغامی گفت: مقاومت از برجسته‌ترین میراث فرهنگی ناملموس است و حقانیت سلاح ماست و زرادخانه این سلاح هیچ گاه تمام شدنی نیست و آن زمان که فلسطینیان با تیر و کمان نبرد می‌کردند تا امروز که به موشک دست یافتند.
کد خبر: ۶۳۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ - 18November 2023

مقاومت از برجسته‌ترین میراث فرهنگی ناملموس استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عزت‌الله ضرغامی در مصاحبه با برنامه «زمین و زمان» با اشاره به این که رویداد امروز در غزه تاریخ را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اظهار داشت: تاریخ جنبش‌های آزادی بخش به قبل و بعد از مقاومت غزه تقسیم شده است و یکی از مبدأ‌های تاریخی است.

وی با بیان این که فلسطین با همه توان مقابل کفر ایستاده و دشمن با تلفات و نسل کشی هنوز ضربه سنگینی به مقاومت نزده است، گفت: راهپیمایی روز شنبه بسیار برای تقویت جبهه مقاومت پربرکت خواهد بود.

ضرغامی ادامه داد: ما دارای میراث فرهنگی ملموس و ناملموس هستیم و کشورمان از جهت میراث ملموس در حوزه ابنیه تاریخی ۲۷ اثر ثبت جهانی و ۳۵ هزار ثبت ملی دارد و مهم‌تر از آن، میراث فرهنگی ناملموس است که به اعتقادات و آئین و رفتار و فرهنگ ملت ما باز می‌گردد و در این راستا ۲۱ اثر ثبت جهانی است و توانستیم ۴ اثر را با یکدیگر ثبت کنیم و به مقام ششم در دنیا ارتقا یافتیم.

وی با بیان این که مقاومت یکی از برجسته‌ترین میراث فرهنگی نا ملموس است، افزود: حقانیت سلاح ماست و زرادخانه این سلاح هیچ گاه تمام شدنی نیست و آن زمان که فلسطینیان با تیر و کمان نبرد می‌کردند تا امروز که به موشک دست یافتند، سلاح واقعی شان حقانیت بوده که هیچ گاه ته نمی‌کشد.

وزیر میراث فرهنگی افزود: این مقاومت بدون تردید پیروز است و اسرائیل اصلا ترمیم شدنی نیست و همه چیزش فرو ریخته است و لذا امروز شاهد انسجام جهانی هستیم. چه کسی باور می‌کرد امروز از هر مذهب و اعتقادی بیایند و حول مظلومیت فلسطین متحد شوند؛ حال آن که غربی‌ها و عرب‌ها عادی سازی را تمام کرده بودند و امروز می‌بینیم در قلب اروپا یک پارچه انسجام جهانی شکل گرفته است.

وی افزود: ان شاالله مردم ایران هم یک پارچه پای کار آینده و ما همواره در میدان حاضر بوده ایم و ملت ایران نیز حماسه آفرینی کرده و برگ زرینی در تاریخ ملت مقاوم ما شکل خواهد گرفت.

منبع: رادیو مقاومت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار