به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شرکت سینمایی «نور تابان» به عنوان سرمایه گذار، تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در پی انتخاب نشدن این فیلم در بین نامزدهای نهایی فیلمهای خارجی زبان اسکار ۲۰۱۶ توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:
«فیلم «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی هنرمند توانا و متعهد سینمای ایران مجید مجیدی بنا به ضرورت به تصویر کشیدن چهره رحمانی پیامآور مهر و محبت دین مبین اسلام در زمانه هجمههای تبلیغاتی گسترده دشمنان به این چهره نورانی بعنوان خاتمالانبیاءالمرسلین (ص) و دردانه خلقت بشریت به تولید رسید و در بدو تولید این فیلم مهمترین رسالت سازندگان و سرمایهگذاران فیلم، اشاعه اسلام رحمانی با زبان پر نفوذ سینما بوده است که بنا بر اذعان خیل عظیم نخبگان داخلی و خارجی این فیلم توانسته است در این امر موفق گردد.
از همان ابتدای تولید فیلم بر همه عوامل مسجل بود که در این راه مهم قطعا این فیلم دچار رفتارهای کینهتوزانه مخالفان اسلام رحمانی خواهد شد و همانگونه که از اخبار و گزارشها مشخص گردیده است این دشمنان همچنان بر طبل مخالفت با نشان دادن تصویر اسلام رحمانی میکوبند و همچنان برخلاف این کینهتوزیها از اقصی نقاط جهان شاهد درخواست خرید و نمایش فیلم برای علاقهمندان آن دردانه خلقت بشریت (ص) میباشیم.
مطمئنیم انتخاب و یا عدم انتخاب فیلم توسط آکادمی محترم اسکار از ویژگیهای والای مضمونی و فنی فیلم نمیکاهد و با سیر در تاریخ این جایزه چه بسا فیلمهایی با ارزشهایی به مراتب والاتر از اتنخابشدگان نهایی در فهرست آکادمی اسکار قرار نگرفتند اما با گذشت دههها همچنان فیلمهای مغضوب این آکادمی در ذهن سینمادوستان ماندگارتر شدهاند.
فیلم «محمد رسول الله (ص)» نیز ضمن ماندگاری در ذهن سینمادوستان ویژگی منحصر بفرد دیگری دارد که همان ماندگاری بر خاطرات تصویری صدها میلیون پیروان اسلام رحمانی و آزادیخواهان جهان خواهد بود که هیچ جایزهای توان رقابت با این دستاورد منحصر به فرد را نخواهد داشت.
سازندگان فیلم تاکید میکنند که آکادمی محترم اسکار «با عدم معرفی این فیلم بزرگ در جامعه آمریکا» فرصتی ویژه را در زمینه معرفی اسلام ناب محمدی به جامعه جهانی از دست داده است. که اگرچه نمی خواهیم این رفتار را سیاسی و یا ضد مذهبی بشماریم اما نمیتوانیم به عدم شناخت این آکادمی به این ضرورت جامعه جهانی خرده نگیریم و میدانیم که اسکار شاید در سینما برای تعداد محدودی از علاقهمندان این هنر هفتم «پایان دنیا» باشد.
اما برای سازندگان این فیلم این جایزه یکی از هزاران اهداف معرفی فیلم به جامعه جهانی بوده است و با برنامهریزیهایی که به عمل آمده است مطمئن میباشیم که همانگونه که پیام پیامبر رحمانیت (ص) به گوش تمام جهانیان در طی قرنها رسیده است، این فیلم نیز به سمع و نظر تمام بشریت در آینده نه چندان دور خواهد رسید و چگونگی «راه نفوذ به دلها» را خود پیامبر خوبیها (ص) به همه پیروان بر حقش آموزش داده است.»
منبع: تسنیم