فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در هفته بسیج؛ استان مرکزی در ساخت مسکن محرومین رکورد زده است

سردار کریمی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در هفته بسیج و در بخش‌های متنوع دینی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ - 18November 2023

اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه در هفته بسیج؛ استان مرکزی در ساخت مسکن محرومین رکورد زده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ است که در میادین کارزار بن بست شکنی می کند.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: بسیج بنده امکانات و ابزار نیست بلکه امکانات را بنده خود کرده است و هیچگاه توقع و ادعایی نداشته است و خداوند به کار او برکت داده و امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج در عراق با ایجاد حشدالشعبی سبب پیروزی لشکر حق شد، افزود: انتقال این فرهنگ در یمن یک ارتش مردمی شکست ناپذیر را شکل داد که توانست این کشور را از یوغ استعمار برهاند.

سردار کریمی با اشاره به اجرای ۲۳۰۰ برنامه در هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه ادامه داد: بخش عمده ای از برنامه های این هفته ناظر بر محرومیت زدایی در جامعه است.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به افتتاح واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در هفته بسبج گفت: گروه های جهادی استان با رکورد زدنی در زمان ساخت مسکن کمتر از ۴۰ روز در کشور، تاکنون توانسته اند یکصد واحد مسکونی را به پیشرفت ۷۰ درصدی برسانند.

سردار کریمی به برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان استان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هنرمند استان در جشنواره های مختلف خوش درخشیدند که در هفته بسیج ضمن تجلیل از آنان در خصوص تداوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار با آنان تعامل و هماهنگی لازم صورت می گیرد.

وی افزود: توزیع ۲۳۰ سری جهیزیه محرومیت‌زدایی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و سایر اقشار نیازمند، لایروبی قنوات و ساخت کانال آب کشاورزی از جمله برنامه های تدارک شده در هفته بسیج استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۶۷ روستا آبرسانی شد، افزود: سال جاری اجرای ۱۶۰ طرح آبرسانی با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی در دست اجرا است و در حوزه توانمندسازی نیز ۷۶۰ صندوق قرض‌الحسنه با سرمایه مردمی ایجاد شده است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج در سال ۱۴۰۲ «امید ملت ایران »معرفی شده است، افزود: اکنون یک هزار و ۲۷۰ گروه جهادی در استان مرکزی فعالیت دارند که در مناطق محروم با تخصص‌های مختلف به گروههای هدف ارائه خدمت می کنند.

وی اعزام تیم های پزشکی رایگان به مناطق محروم، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی، خدمات مشاوره ای، اهدای خون، رزمایش جهادی، برگزاری نشست های سواد رسانه ای، کارگاه های آسیب های اجتماعی با کنشگران اجتماعی، کارگاه های سبک زندگی را از دیگر برنامه های سپاه روح‌الله در هفته بسیج دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار