نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد؛

سهیل اسعد: جشنواره عمار روایت سینمای بدون سانسور است/ فلسطین محور جشنواره عمار شد

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار این جشنواره را نمونه‌ی سینمای بدون سانسور دانست و افزود: این جشنواره واسطه‌های بین تولید و مصرف را حذف کرده و مجالی را برای تفکر انتقادی باز کرده است تا فرهنگ انتقادی تقویت شود.
کد خبر: ۶۳۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 19November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با گرامیداشت یاد «شهدای خبرنگار راه بیت‌المقدس» با حضور«سهیل اسعد» دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، «سعید خورشیدی» رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران برگزار شد. 

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه دغدغه ما در جشنواره عمار برجسته‌سازی وجهه مردمی بودن جشنواره است، با تاکید بر اینکه تصویری که از ایران در خارج مرزها مخابره می‌شود، تصویر کاملی نیست، اظهار داشت: در دیداری که اخیر با فعالان اهل لبنان در این کشور داشتیم به ما گفته شد اکثر تصویری که ما از انقلاب اسلامی دریافت می‌کنیم مربوط به دستاوردهای نظامی است؛ درحالی که ما دوست داریم ابعاد فرهنگی و بافت جامعه ایران را بیشتر بشناسیم.

سهیل اسعد: جشنواره عمار روایت سینمای بدون سانسوز/ بخش فلسطین محور جشنواره شد

وی سپس به تشریح ویژگی‌های جشنواره عمار پرداخت و با بیان اینکه تنوع و متعدد ابعاد بودن محتوا و قالب‌ها ویژگی جشنواره عمار است که تصویر متفاوتی از ایران نشان خواهد داد، افزود: از طرفی عمار نماینده سینمای انقلاب است؛ انقلاب که یک تحول عظیم بود. عمار در فضایی به موضوع اقتصاد پرداخت و نشان داد اقتصاد اصالت ندارد. اتحاد تولید کنندگان با مخاطبین ویژگی دیگر این جشنواره است که مخاطب هم تولید کننده است و هم مصرف کننده است.

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با تاکید براینکه تحول سومی که جشنواره عمار رقم زده است درخصوص هنر است، گفت: هنر سازنده تفکر است؛ در جشنواره عمار این معادله عوض شده است و تفکر سازنده هنر است. نکته‌ی بعدی درباره ارتباط تکنولوژی با محتوا است؛ تولید کنندگان معمولا با تکنولوژی محتوا می‌سازند  ودر عمار روح محتوا، وجدان و اخلاق است.

سهیل اسعد: جشنواره عمار روایت سینمای بدون سانسوز/ بخش فلسطین محور جشنواره شد

اسعد جشنواره عمار را سینمای بدون سانسور دانست و افزود: سینمای بدون سانسور یکی از نیازهای هنر و سینماست. این جشنواره واسطه‌های بین تولید و مصرف را حذف کرده است و مجالی را برای تفکر انتقادی باز کرده است تا فرهنگ انتقادی تقویت شود. عمار یک مدرسه سیار است و یکنواخت بودن هنر و سینما را شکست و صدایی مستقیم مردم بدون ترجمه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها