سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

کتاب در میزان توسعه نقش اساسی دارد

محمودی‌فر گفت: مطالعه، شاخص توسعه محسوب می‌شود و در میزان توسعه نقش اساسی دارد.
کد خبر: ۶۳۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ - 19November 2023

کتاب در میزان توسعه نقش اساسی دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حسین محمودی‌فر امروز در همایش قدردانی از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی و برگزیدگان کتاب سال استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: به گفته جامعه شناسان ملتی که با کتابخوانی و مطالعه مأنوس شود آن جامعه می‌تواند فرهنگ خود را ماندگار کند و میراث عالمان خودش را به نسل آینده منتقل نماید.

وی ادامه داد: جامعه شناسان و اهل کتاب معتقدند انس ملت‌ها با کتاب بستر ماندگاری و انتقال فرهنگ خود به آینده را فراهم می‌کند. رسیدن به شاخص توسعه نیازمند اهتمام جدی در مطالعه و انس با کتاب است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: نگاه به پیشینه و فرهنگ غنی خود و زحماتی که عالمان در پدید آوردن این پیشینه کشیدند ما را به به این مهم می‌رساند که تمدن بزرگ با مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود. مطالعه، شاخص توسعه محسوب می‌شود و در میزان توسعه نقش اساسی دارد.

محمودی فر بیان کرد: تلاش برای ترویج مطالعه و تربیت نسل کتاب خوان وظیفه همه ما است. زحمات پیشینیان ما باعث شده تا ما یکی از تمدنهای جهانی محسوب شویم اما جامعه امروز ما به کتاب به دیده نیاز دائمی توجه ننموده است و نیاز است که این جمع حاضر در این مراسم به عنوان متولیان کتاب و کتابخوانی تلاش بیشتر در این حوزه نمایند.

در این آئین، از ۲ اثر برتر، ۱۹ اثر شایسته تقدیر و ۳۵ خادم در حوزه کتاب تقدیر شد و از کتاب «ردپای یاران» رونمایی شد. همچنین از مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی به عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار