در نشست سراسری جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید کشور؛

حجت‌الاسلام اژه‌ای: تشکیل دادگاه بین‌المللی اسلامی برای محاکمه صهیونیست‌ها/ نیرو‌های مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی جبهه استکبار را به زانو درآورده‌اند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه روحیه بسیجی از ایران فراتر رفته است، گفت: نیرو‌های مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی جبهه کفر و استکبار را به زانو در آورده‌اند.
کد خبر: ۶۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 21November 2023

حجت‌الاسلام اژه‌ایبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید کشور که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه روحیه بسیجی از ایران فراتر رفته است، اظهار داشت: نیرو‌های مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی، جبهه کفر و استکبار را به زانو درآورده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز مردم غزه با روحیه جهادی و بسیجی و با اتکا به خداوند متعال در مقابل مستکبرین عالم ایستاده‌اند، افزود: جنایت امروز صهیونیست‌ها در غزه بی‌سابقه است؛ اما مردم مظلوم غزه با ایمان و روحیه بسیجی در مقابل جبهه استکبار ایستادگی می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه عنوان کرد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ناشی از مؤلفه‌های ایمان، روحیه بسیجی و تولید قدرت در حوزه‌های مختلف است و اساتید علمی و فرهنگی نقش مهمی در توانمندی کشورمان داشتند.

وی با بیان اینکه دشمن به بعضی ناهنجاری‌ها، بی‌عفتی‌ها و مفاسد اقتصادی در جامعه دل بسته است، گفت: دشمن می‌داند که اقدام نظامی علیه ایران دیگر کارساز نیست و اگر بزند چندین برابر می‌خورد؛ لذا دشمن به بی‌تفاوتی جوانان و نسل‌های جامعه به ارزش‌های دینی و اسلامی دل بسته است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به دنبال ضربه زدن به کشورمان است، یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که قطب‌های کاذبی را در کشور ایجاد کند و جوانان را به جان هم بیندازد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در تلاش برای ایجاد تفرقه در کشور هستند، تصریح کرد: برای مبارزه با فساد‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، بسیج شهید و مجروح می‌دهد.

وی انسجام و وحدت در جامعه را خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان دانست و تأکید کرد: امروز همه وظیفه داریم که با روحیه بسیجی در میادین و در همه عرصه‌ها بسیجی‌وار حضور پیدا کنیم و با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به حضور جهادی نیرو‌های بسیج در میادین مختلف از جمله مردم‌یاری در هنگام وقوع بلایای طبیعی اشاره و عنوان کرد: بسیج همیشه در همه صحنه‌ها پیشگام بوده و باید این روحیه را حفظ و تقویت کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز وسوسه‌های دشمنان زیاد شده است، اظهار داشت: امروز پدافند غیرعامل در برابر این وسوسه‌ها باید تقویت شود که مهم‌ترین مؤلفه آن «تقوا» است. خداوند ناظر بر اعمال ما است و باید از او بخواهیم که به ما کمک کند.

وی با اشاره به تحولات غزه تأکید کرد: امروز ما باید یک کیفرخواست متقن و محکم برای همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها بنویسیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: صهیونیست‌ها سال‌هاست که جنایات زیادی علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب می‌شوند و آن‌ها را به شیوه‌های مختلف شکنجه می‌کنند. اگر آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۳۷ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که حدود ۵۰ اقدام جنایتکارانه فقط در سال ۱۹۴۸ علیه مردم مظلوم فلسطین انجام شده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی مختص به امروز نیست، خاطرنشان کرد: کودک‌کشی و بمباران غزه بی‌سابقه است و شما حقوقدانان باید این جنایات را بنویسید و کمک کنید تا ان‌شاءالله یک دادگاه بین‌المللی اسلامی تشکیل دهیم و همه صهیونیست‌ها را محاکمه کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار