در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)؛

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: پرستاری برجسته‌ترین مصداق عمل صالح است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه پرستاری برجسته‌ترین مصداق عمل صالح است، گفت: پرستاری باید با انگیزه الهی انجام شود؛ زیرا پرستاران در کنار درمان جسم باید روح بیماران را هم تعالی دهند.
کد خبر: ۶۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ - 21November 2023

پرستاری برجسته‌ترین مصداق عمل صالح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌هایی موفق می‌شوند که جامعیت داشته باشند و مانند حضرت زینب (س) ذو ابعاد باشند؛ از این روی پرستاران باید در همه جنبه‌های فعالیت و تلاش خود به‌ویژه جامعیت، ایشان را الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: محبت، کوه‌ها را به حرکت درمی‌آورد و وقتی این محبت نسبت به بیمار باشد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند؛ بر این اساس باید پرستاری را برجسته‌ترین مصداق عمل صالح دانست و از این کاری که انجام می‌دهند، قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: ضروری است که عظمت و آداب پرستاری از نگاه دین برای جامعه تبیین شود؛ زیرا برای پرستاری در روایات متعددی پاداش و ثواب‌های بی‌نظیری نقل شده است؛ به همین خاطر پرستاران باید نسبت به جایگاه ویژه‌ای که دارند، آگاه باشند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به پرستاران توصیه کرده که جایگاه خود را ارزان نفروشند؛ به عبارت دیگر چون پرستاران با خدا معامله می‌کنند، باید به جایگاه ارزشمند خود آگاه باشند و این جایگاه را با هیچ‌کس به جز خدا معامله نکنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: توصیه می‌کنم که پرستاران از جایگاه پرستاری برای تعالی روح خود استفاده کنند و از فرصت پرستاری حداکثر بهره را ببرند؛ چرا که بهترین راه تقرب به خداوند، خدمت به خلق است؛ پس پرستاری باید با انگیزه الهی انجام شود؛ زیرا پرستاران در کنار درمان جسم باید روح بیماران را هم تعالی دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار