برگزاری دوره بصیرت افزایی ویژه کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در قم

مراسم افتتاحیه نخستین دوره بصیرت افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از استان‌های سراسر کشور، عصر امروز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳ - 22November 2023

برگزاری دوره بصیرت افزایی ویژه کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم افتتاحیه نخستین دوره بصیرت افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از استان‌های سراسر کشور، همزمان با آغاز هفته بسیج در سالن همایش «هتل صفا» وابسته به سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ ستاد «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۹ شهریور پیشکسوتان حماسه و ایثار و مسئولان و کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با ایشان، اظهار داشت: معظم له در آن دیدار، موضوع ۱۰۰ برابر شدن آثار و تولیدات مرتبط با دفاع مقدس را مطالبه کردند.

وی افزود: از این رو تدبیر سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر پیگیری کامل این موضوع متمرکز شد و لذا در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی‌های گسترده و با همکاری کارکنان بنیاد در سراسر کشور، امر ولایت را محقق نماییم.

در ادامه، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی با بیان امتیازات شهر قم از جمله فضیلت زیارت حرم حضرت معصومه (س) و امامزادگان و نیز حضور در مسجد مقدس جمکران، گفت: قم خاستگاه انقلاب و دومین گلزار شهدای مدافع حرم در کشور است، علاوه بر آن قبور خیل زیادی از شهدای سپاه بدر، شهدای غیر ایرانی همچون شهید کمال کورسل فرانسوی در قم است و افتخار آفرینی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در ۱۷ عملیات، و... از ویژگی های قم است.

وی افزود: برخی ویژگی‌های انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت در کشور تنها منحصر به قم است که از آن جمله می‌توان وجود بیت تاریخی امام خمینی (ره)، محل تولد شهید محمدحسین فهمیده، وجود مزار شهید قرنی نخستین سپهبد شهید در قم و مزار شهید فراشاهی که حضرت امام (ره) بر پیکر مطهر وی نماز خواندند، یادمان ۱۴ شهید گمنام خضر نبی (ع)، گلزار شهدای شیخان و علی بن جعفر (ع) و ... را نام برد.

لازم به ذکر است: برگزاری دوره فوق در هتل صفا برای سایر کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز برنامه ریزی شده و مباحث اخلاقی، اعتقادی، سبک زندگی اسلامی و ... زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان بنیاد، محتوای آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار