یادداشت/ روزبه قمصری

خبرنگارکشی رژیم صهیونیستی در غزه

با گذشت چهل و شش روز از آغاز جنگ غزه تعداد شهدای خبرنگار حاضر و درگیر در این جنگ به عدد ۶۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 22November 2023

خبرنگارکشی رژیم صهیونیستی در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ در حالی چهل و هفت روز از آغاز جنگ غزه می‌گذرد که بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین، جدیدترین آمار پیرامون تعداد خبرنگارانی که به دنبال حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند به عدد ۶۲ نفر رسیده است. موضوعی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشتن بر روی جنایت‌های خود و پنهان کردن قتل‌عام مردم غزه، کشتار خبرنگاران را در دستور کار خود قرار داده است.

ابعاد مختلف و گوناگون کشتار مردم غزه با رسیدن عدد خبرنگارن کشته شده به ۶۲ نفر وارد مرحله وحشتناک و تکان‌دهنده‌ای شده است. این مرحله هم چیزی جز خاموش کردن و حذف خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در غزه نیست تا از این مسیر اخبار و گزارش‌های پیرامون کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در سطح جهانی منتشر نشود.

اما موضوع تکان‌دهنده و باورنکردنی در این میان کشتار تعداد زیادی از خبرنگاران فعال در غزه آن هم در مدت زمانی کوتاه و در بازه‌زمانی کمتر از ۵۰ روز است. این کشتار را می‌توان جنایتی هولناک و غیرقابل تحمل دانست که رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی و آمریکا در حال انجام دادن آن است. برای همین هم شاهد هستیم که نهاد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص اتحادیه‌های رسانه‌ای دنیا اعتراض شدید خود را نسبت به این کشتار خبرنگاران اعلام می‌کنند.

رژیم صهیونیستی با هدف جلوگیری و مانع شدن از جریان آزاد گردش اطلاعات در جنگ غزه فقط به کشتار خبرنگاران و عکاسان خبری اکتفا نکرده است بلکه بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌های موجود، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی با بمباران و تخریب عامدانه ساختمان‌ها و دفاتر بیش از ۵۰ رسانه دنیا در غزه عملا این پیام را به خبرنگاران و رسانه‌ها می‌دهند که یا باید از غزه بروند و یا اینکه توسط هواپیما‌های این رژیم کشته می‌شوند.

البته این پایان ماجرا نیست و شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در کنار بازداشت و کشتار خبرنگاران فلسطینی به سایر خبرنگاران آزاد و مستقل کشور‌های دیگر هم اجازه حضور در نوار غزه و تهیه خبر و گزارش از این جنگ را نمی‌دهد. موضوعی که اگر آن را در کنار قطع کردن صدای خبرنگاران محدود حاضر در غزه بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که سران و مقامات تل‌آویو با محاصره این شهر و ایجاد سکوت خبری و رسانه‌ای به دنبال کشتار هرچه بیشتر مردم غزه هستند.

در حقیقت باید گفت رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران و دفاتر رسانه‌ای و خبری دنیا در غزه این پیام را به خبرنگاران مستقر در غزه ارسال می‌کند که اگر می‌خواهید زنده بمانید باید کار اطلاع رسانی و خبررسانی از جنگ غزه به دنیا را متوقف کنید. در واقع این رژیم اشغالگر و نامشروع رسما از خبرنگارن می‌خواهند تا با بستن چشمان خود از کشتار مردم غزه دست نظامیان خود را در قتل‌عام مردم غزه باز بگذارند.

اما این درحالی است که شاهد هستیم خبرنگاران و رسانه‌های مستقر در غزه علی‌رغم تمامی تهدیدات رژیم صهیونیستی و همچنین بی‌توجه به کشتار اهالی رسانه مستقر در این باریکه جدی‌تر و مصمم‌تر از گذشته در مسیر رسوایی و بی‌آبرو کردن هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند. امری که موجب شده تا ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع تمام نیرو و توان خود را جمع کنند و در مسیر کشتار خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر در غزه حرکت کنند.

موضوع بسیار مهم و حساس دیگر اینکه رژیم صهیونیستی رسما از خبرنگاران و اهالی رسانه درخواست کرده تا نوار غزه را ترک کرده و به کشور‌های خود بازگردند. البته این تمام کار‌های آن‌ها نبود و شاهد هستیم که ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع در کنار تهدید جانی خبرنگاران، خانواده‌های آن‌ها را هم به صورت مستقیم مورد تهدید قرار می‌دهند تا بلکه از این طریق خبرنگاران را تحت فشار قرار داده تا مجبور به ترک غزه شوند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که کشتار و قتل‌عام خبرنگاران و اهالی رسانه در غزه بی‌شک یکی از بدترین و غیرقابل بخشش‌ترین اشتباه سران و مقامات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه است که عوارض و تبعات بسیار خطرناک و جبران ناپذیری را برای وجهه نداشته منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها خواهد داشت و موجب انزوای بیش از پیش این رژیم اشغالگر و نامشروع خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار