استاندار مرکزی:

استان مرکزی رتبه نخست اشتغال کشور را کسب کرد

مخلص الائمه گفت: برای دومین فصل پیاپی استان مرکزی رتبه اول در ایجاد اشتغال و تنوع تولیدات صنعتی و رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار کشور را در اختیار دارد.
کد خبر: ۶۳۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 22November 2023

مرکزی رتبه نخست اشتغال کشور را کسب کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی اظهار داشت: جدا شدن از نفت و اقتصاد نفتی یکی از راه رونق اقتصاد کشور است، ولی همچنان اقتصاد و بودجه کشور وابسته به اقتصاد نفتی است و این ماده بدبوی سیاه رنگ بر زندگی ما نیز تاثیر مستقیم گذاشته است.

وی افزود: باید حوزه‌های صنعت، کشاورزی و مابقی حوزه‌ها با شتاب بالایی رشد پیدا کنند و قطعا این امر با همت خادمان و کارگزاران دولت سیزدهم تا حد زیادی محقق شده است.

استاندار مرکزی گفت: ۵۳ درصد بودجه جاری دولت در حال حاضر از محل مالیات تامین می‌شود در صورتی که در گذشته بودجه از طریق نفت تامین می‌گردید.

این مسئول ادامه داد: برای دومین فصل پیاپی استان مرکزی رتبه اول در ایجاد اشتغال و تنوع تولیدات صنعتی و رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار کشور را در اختیار دارد.

مخلص الائمه تأکید کرد: صنایع استان مرکزی به غیر نفت و گاز همه محصولات را تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی مملو از صنایع دریا محور است که در بازدید و سفر اخیر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به استان مرکزی در تلاش هستیم که از ظرفیت استان در توسعه اقتصاد دریا به کارگیری شود.

استاندار مرکزی بیان داشت: استان مرکزی در سال گذشته رتبه دوم عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور را به خود اختصاص داده است که مصوبات این ستاد پیشرفت خوبی داشته است که رسیدگی به همه مسائل بیشتر از یک هفته زمان نمی‌برد.

این مسئول تأکید کرد: در بهار امسال نیز به لحاظ بیکاری با هشت دهم درصد کاهش، کمترین نرخ بیکاری در کشور به استان مرکزی تعلق دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها