در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز: حماسه شهدای پرستار باید در تاریخ ثبت شود

سردار «اسلامی» ضمن تبریک میلاد حضرت زینب و روز پرستار گفت: حماسه شهدا و ایثارگران پرستار و شهدای سلامت باید در تاریخ ثبت شود و الگوی برای آیندگان باشد.
کد خبر: ۶۳۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ - 22November 2023

حماسه شهدای پرستار باید در تاریخ ثبت شودسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ا ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز اظهار داشت: یکی از اقشاری که نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس داشت، پرستاران و پزشکان بودند.

وی با بیان اینکه پرستاران که تعداد زیادی از آن‌ها را نیز خواهران پرستار تشکیل می‌دادند هر روز با صحنه بسیار دلخراشی روبرو می‌شدند که تحملش برای هر انسانی سخت و ناگوار است، افزود: پرستاران به رغم سختی کار و شرایط عذاب آور بیمارستان‌های صحرایی در دوران دفاع مقدس زیر باران آتش و گلوله دشمن به مداوای رزمندگان پرداختند و تمام سختی‌ها را با توکل به خدا پشت سر گذاشتند و البته بسیاری از آن‌ها در این راه شهید شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر جمع آوری خاطرات و میراث شفاهی شهدای پرستار، تصریح کرد: جمع آوری میراث شفاهی و معنوی شهدای پرستار برای ثبت در تاریخ بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سردار اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری کرونا فعالیت شهدای سلامت در خدمت و حفظ جان شهروندان در تداوم راه شهدای پرستار بود و باید نسبت به گرامیداشت و ثبت میراث شفاهی آن‌ها نیز به عنوان الگو‌های برتر ایثار، اخلاق و جانفشانی در تاریخ ایران اسلامی اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار