واکنش حشدالشعبی و چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق به حمله آمریکا به جرف‌النصر

عملیات جزیره در جرف‌النصر در شمال استان بابل توسط آمریکا فرماندهی شد.
کد خبر: ۶۳۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ - 22November 2023

واکنش حشد شعبی و چارچوب هماهنگی به حمله آمریکا به جرف النصر گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علیرضا صحرایی؛ حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد امروز چهارشنبه تعدادی از مواضع سازمان حشدالشعبی هدف قرار گرفت که منجر به شهادت هشت نفر و زخمی شدن چهار تن دیگر شد.

در بیانیه حشدالشعبی عراق آمده است: عملیات جزیره در جرف‌النصر در شمال استان بابل توسط آمریکا فرماندهی شد. رزمندگان ما هنگام انجام وظیفه مقدس ملی، هدف قرار گرفتند و بر محکومیت شدید این اقدام خصمانه که نقض آشکار حاکمیت عراق است تاکید داریم.

در این بیانیه آمده است: به دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پایبندیم، زیرا ما بخشی از سیستم امنیتی، نظامی و دفاعی کشور هستیم. ما در انجام وظیفه در دفاع از عراق و حاکمیت آن درنگ نخواهیم کرد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی عراق امروز چهارشنبه بیانیه‌ای درباره حمله به جرف‌النصر صادر و اعلام کرد که به شدت مخالف نقض حاکمیت عراق است.

چارچوب هماهنگی عراق ضمن تاکید بر اینکه ماموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی باید مطابق قوانین عراق باشد هر اقدامی خارج از آن را خطرناک و محکوم دانست که به افزایش رویارویی با نیرو‌های ائتلاف منجر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار