دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آتش‌بس جدیدترین پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

آتش‌بس چهار روزه بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی آن هم بعد از ۱۳ بار کارشکنی در این مسیر را می‌توان دستاورد و پیروزی بزرگی برای گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین و شکستی دیگر در کارنامه این رژیم اشغالگر و نامشروع دانست.
کد خبر: ۶۳۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۳ - 23November 2023

آتش‌بس جدیدترین پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی امروز وارد چهل و هشتمین روز جنگ غزه می‌شویم که بامداد دیروز صبح، خبری در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طرف جنبش جهاد اسلامی فلسطین مبنی بر آتش‌بس چهار روزه منتشر شد. موضوعی که بعد از ۱۳ بار کارشکنی و خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سرانجام به حقیقت پیوسته است. در حقیقت نتانیاهو آنقدر به خودش و ارتش اشغالگر خود مطمئن بود که ایمان داشت می‌تواند در زمان کوتاهی غزه را اشغال کرده و به زعم خود جنبش حماس را هم نابود کند.

اگر بخواهیم این توافق آتش‌بس چهار روزه را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم پیش از هرچیز باید از موفقیت و پیروزی بزرگ گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در جریان این آتش‌بس اشاره کنیم. زیرا نتانیاهو و کابینه او با حملات وحشیانه خود به غزه و کشتار بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم این باریکه دو هدف اصلی و عمده را دنبال می‌کردند. نخست کوچاندن اجباری مردم غزه به صحرای مصر و زمیمه کردن کامل غزه به سرزمین‌های اشغالی و دوم کشتن فرماندهان حماس و نابود کردن این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی است.

اما در عمل مشاهده کردیم که با مقاومت و ایستادگی کم‌نظیر و بی‌نظیر مردم غزه و نبرد جانانه و دلاورانه مبارزان فلسطینی این رژیم صهیونیستی بود که در رسیدن به اهداف خود شکست و ناکامی بزرگ و فراموش ناشدنی را تجربه کرد. عاملی که موجب شد تا ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع در پاسخ به این ناکامی‌های خود بمباران نوار غزه به خصوص مناطق مسکونی و بیمارستان‌های آن را شدت ببخشد.

حال موضوع مهم و اساسی در این توافق آتش‌بس را می‌توان به اسرای فراوان اسرائیلی اسیر در دستان حماس مربوط دانست. موضوعی که از یک طرف موجب شده بود تا نتانیاهو و کابینه او با فشار و اعتراضات فراوان خانواده‌های اسرای اسرائیلی و صهیونیست‌ها روبرو شوند و از طرف دیگر به دلیل اینکه اغلب این اسرا را نظامیان این رژیم تشکیل داده‌اند، آزادی هرچه سریع‌تر آن‌ها امری حیثیتی برای تل‌آویو محسوب می‌شود.

بر همین اساس هم امروز شاهد هستیم که در قالب این آتش‌بس چهار روزه قرار است تا اسرای اسرائیلی در برابر زندانیان فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبادله شده و آزاد شوند. موضوعی که در نوع خود پیروزی بزرگی برای گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین و شکستی دردناک و آزاردهنده برای این رژیم اشغالگر و نامشروع است.

از طرف دیگر این توافق آتش‌بس چهار روزه آنقدر برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی سخت و دردآور است که شخصیت‌ها و چهره‌های افراطی و تندرو به شدت با این توافق آتش‌بس مخالفت می‌کردند و از همین روی هم بود که شاهد بودیم نتانیاهو ۱۳ بار با این آتش‌بس مخالفت کرد. اما شرایط بسیار نامناسب و نامطلوب حال حاضر داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی در نهایت نتانیاهو و کابینه او را مجبور کرد تا به این آتش‌بس چهار روزه تن بدهند.

اما فارغ از تمامی علل و عوامل پیدا و پنهانی که بنیامین نتانیاهو و کابینه او مجبور به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین کرد، باید فشار افکار عمومی را عامل اصلی در اجبار نتانیاهو در پذیرفتن آتش‌بس دانست. زیرا این فشار‌هایی که در چهل و هشت روز اخیر بر سران و مقامات تل آویو وارد شده آنقدر سنگین و خردکننده بوده که سرانجام موجب تسلیم شدن نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی شده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که با توجه به خوی وحشی‌گری و جنایتکارانه‌ای که رژیم صهیونیستی دارد و شهره بودن آن به پیمان‌شکنی، هنوز مشخص نیست که آن‌ها تا چه میزان به این آتش‌بس پایبند باشند. زیرا این احتمال به صورت بسیار قوی وجود دارد که شاهد نقض توافق آتش‌بس از طرف آن‌ها و از سرگیری مجدد حملات هوایی به نوار غزه باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها