تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

بسیج، شجره طیبه همیشه بهار است

آیت‌الله «سعیدی» گفت: بسیج همچون شجره طیبه و درخت همیشه بهار است که هیچگاه ثمره و نتیجه آن قطع نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ - 23November 2023

بسیج، شجره طیبه همیشه بهار است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار با سردار «سید جواد هاشمی» مسئول بسیج ادارات و جمعی از مدیران استان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: باید همان‌طور که برخی از ما عنوان بسیجی را داریم، رسم بسیجی را هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی بودن با کارمند بودن منافاتی ندارد و همین که برای رضای خدا کار کنیم و دست از تلاش در این مسیر برنداریم، برای اینکه بسیجی باشیم کافی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: خداوند به جریان‌هایی که نگاه خدایی دارند، روش و رفتارشان الهی است و بر این اصل استقامت می‌ورزند به‌عنوان کلمه طیبه یاد می‌کند و آن‌ها را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه می‌کند که ریشه‌های قوی و شاخ‌وبرگ به آسمان کشیده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه تعبیر اصل ثابت نشان از اخلاص و اصالت دارد، گفت: ریشه‌های قوی با وجود اینکه در دل زمین است و با سختی‌ها و موانع دست‌وپنجه نرم می‌کند، ولی بدون ادعا و مخلص به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ منتی بر بقیه اجزای درخت و میوه‌ها ندارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بسیج را نمادی از شجره طیبه‌ای دانست که دارای ریشه، ساقه، شاخ‌وبرگ و میوه است افزود: شجره طیبه یک درخت همیشه بهار است و هیچگاه ثمره و نتیجه آن قطع نمی‌شود.

وی فعالیت و تلاش بدون وقفه برای رضای خدا را از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجی عنوان کرد و گفت: تمام انبیا از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) هیچگاه از کار و تلاش برای رضای خدا دست بر نداشتند؛ همان‌طور که امروزه نیز مراجع و علمای ما و بسیاری از نیرو‌های خدمتگزار تا پای جان تلاش می‌کنند و هیچ بازنشستگی برایشان معنا ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار