فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان:

بسیج از مردم و برای مردم است

سرهنگ «نصر» با اشاره به ویژگی‌های بسیج، گفت: بسیج از مردم و برای مردم است.
کد خبر: ۶۳۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ - 23November 2023

بسیج از مردم و برای مردم است

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «محمد نصراصفهانی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: وقتی بسیج در مشکلاتی که همه ناامید هستند، وارد می‌شود همانند عصای موسی معجزه‌گونه مشکلات و چالش‌ها را از بین می‌برد و تاریخ ۴۴ ساله انقلاب گواهی بر این مدعاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با بیان اینکه رسانه‌های معاند می‌خواهند بسیج را بسیج حداقلی جلوه داده و بگویند بسیج معطوف به عده خاصی از جامعه است و همه مردم را شامل نمی‌شوند، گفت: به هیچ عنوان این‌گونه نیست و بسیج مال مردم، از آن مردم و متشکل از خود مردم است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که سال گذشته برای مقابله با اغتشاگران آمده بودند اصلا بدون دعوت و فراخوان آمده بودند و صرفا احساس تکلیف کرده و به میدان آمده بودند تا از امنیت ملی کشور خود دفاع کنند.

سرهنگ نصر با بیان اینکه رسانه‌های معاند از سوی دیگر می‌خواهند کارکرد بسیج را حداقلی کرده و ضمن معطوف کردن آن به مسائل امنیتی و مقابله با اغتشاشات بسیج و بسیجی را به بگیروببند منحصر کنند، گفت: کارنامه بسیج در طول سالیان گذشته خلاف این را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به خدمات بسیجیان در دوران کرونا تصریح کرد: در کرونا دیدیم فرزندان از میت کرونایی خود فراری بودند و کادر درمان نیز خسته شده بودند و همان موقع بسیج وارد عمل شد و فرهنگ بسیجی باعث عبور از معضلات آن دوران شد و رسانه‌های ما باید با انعکاس خدمات بسیج ثابت کنند بسیج امید ملت ایران، ناجی و پاره تن ملت ایران است و کارکردش صرفا امنیتی نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج تصریح کرد: در هفته بسیج قصد داریم از روحیه و فرهنگ بسیجی تقدیر کنیم و برای این تجلیل برنامه‌های مختلفی در سطح شهر اصفهان توسط دو ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) و امام صادق (ع) پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۴ هزار شهید استان اصفهان ۱۴ هزار شهید بسیجی هستند؛ یعنی حدود ۶۰ درصد از شهدای استان شهدای بسیجی و مردمی هستند، گفت: قرار است در طول هفته بسیج ضمن غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از خانواده‌های نیز آن‌ها تجلیل شود و ۳۶ یادواره شهدا در سطح ناحیه امام صادق (ع) و ۳۶ یادواره در سطح ناحیه امام رضا (ع) در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

سرهنگ نصر با بیان اینکه اجرای گروه‌های سرود یکی از اثربخش‌ترین فعالیت‌های بسیج است در سطح جامعه است و در این هفته ۸۶ اجرا توسط گروه‌های سرود ناحیه امام صادق (ع) در سطح شهر اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۹۴ نشست بصیرتی و جهاد تبیین نیز توسط پایگاه‌های بسیج در مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی ۱۸ نمایشگاه معرفی خدمات بسیج در سطح ناحیه امام صادق در نقاط مختلف شهر اصفهان، گفت: ۱۴۰ غرفه ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های مناطق محروم با موضوعات آسیب‌های اجتماعی نیز در طول این هفته برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی متعدد در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر اصفهان در طول هفته بسیج گفت: تجلیل از مقام شامخ بسیج و بسیجی و معرفی کارکرد‌های بسیج همواه مورد توجه رهبر معظم انتقلاب اسلامی بوده‌اند و ایشان بار‌ها فرمودند «فعالیت‌های بسیج را هنرمندانه به مردم منعکس کنید» و محور فعالیت‌های ما در این هفته همین امر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی یک روزه در سطح شهر اصفهان توسط گروه عای جهادی بسیج سازندگی، تصریح کرد: شاخص‌ترین این اردو‌ها توسط گروه جهادی شهید شیروانیان در مطقه زینبیه با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان به مردم و بسیجیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: شاخص‌ترین این نمایشگاه‌ها در گذر فرهنگی چهارباغ، باغ غدیر، مصلای نماز جمعه خوراسگان، مسجد الغفور و ایستگاه متروی دروازه شیراز در سه روز با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی برگزار شده و بسیجیان تولیدات خود را به مردم عرضه می‌کنند.

سرهنگ نصر با اشاره به افتتاح دو مرکز اشتغال در گورت و هفتون در طول هفته بسیج با همت بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: سه صندوق قرض‌الحسنه نیز در محله‌های شهر اصفهان افتتاح می‌شوند. از سویی دیگر پنج گروه جهادی جهت رفع نیاز‌های فرهنگی عمرانی پزشکی به در طول این هفته به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی گفت: ۵۰ میز خدمت رایگان در موضوعات مشاوره و خدمات پزشکی نیز توسط سازندگی حوزه‌های مقاومت در طول این هفته در شهر اصفهان برگزار خواهد شد و ۱۰ موکب نیز خدمات فرهنگی به مردم ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار