جلوات حق در جبهه های نبرد علیه باطل؛

تفکر حاکم بر دو سوی خاکریز/ خاکریزنشینان عراقی مقابل تکفیری ها

درحالی که اتاق های فکر در واشنگتن، تل آویو، ریاض، و برخی دیگر کشورهای منطقه آبستن سایس پیکوی جدیدی است، مردانی در عراق خواب شبانه را بر خود حرام و ترک همسر و فرزند کرده و جوانترها، از آرزوهای جوانی دست کشیده اند تا در خاکریزهایی که برای نجات جهان از تروریسم و خشونت و حفظ جغرافیای عراق گسترده شده اند، توطئه ها را با لوله های تفنگ ناکام بگذارند.
کد خبر: ۶۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ - 21December 2015

تفکر حاکم بر دو سوی خاکریز/ خاکریزنشینان عراقی مقابل تکفیری ها

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شرایط خاکریزها سرشار از اضطراب است، اضطرابی که یک روی آن تشکیلات تروریستی داعش و احتمال بمباران های آمریکایی علیه خاکریز نشینان عراقی با ادعای هدف گیری های اشتباهی است و روی دیگرش، گرمای طاقت فرسا و نیش پشه ها و نبود حمام و خواب راحت در تابستان سوزان عراق و سرمای خشک و باد و باران و گل و لای این روزهای زمستان این کشور است.


اگرچه در مناطق عملیاتی مهمترین وسیله ارتباطی بی سیم هایی است که فرماندهان جز با آن با فرماندهان بالادست در تماس هستند، اما خاکریزنشینان عراقی، از تعرض نظامیان ترکیه به اراضی شمال عراق اطلاع دقیق دارند و جزییات و اهداف ائتلاف جدید نظامی عربستان سعودی را نیز خوب می فهمند.


اینان نرمش آمریکا در برابر همه این توطئه های منطقه ای را درک می کنند و از همه مهمتر داعش را بخشی از این توطئه بزرگ می دانند که مرجعیت عالی عراق علیه آن اعلام جنگ کرده و آنها به این فتوا، لبیک گفته و اکنون لباس رزم پوشیده و سلاح به دست گرفته و خاکریزهای خود را بدور از هیاهوی رسانه ای و سیاسی، آرام آرام تا مرزهای قانونی عراق جلو می برند.


در طول 18 ماه گذشته و حتی هفته ها و روزهای اخیر در اغلب این خاکریزها از 'گرمه' و 'صقلاویه' و'الحبانیه' در استان الانبار تا 'بلد' و 'دجیل' و 'سامرا' و 'بیجی'، تا ارتفاعات 'مکحول' در استان صلاح الدین در یکصد کیلومتری جنوب موصل و قبل از آن، در 'آمرلی'، 'زرگه'، 'جرف الصخر' و عملیات آزادسازی صلاح الدین که اکنون کاملا آزاد شده اند، همراه رزمندگان عراقی بوده ایم و همواره این سئوال را با آنها مطرح کردیم که 'برای چه اینجایید؟' و جالب اینکه پاسخ ها عمدتا واحد بوده است: 'دفاع از حریم و تفکر اهل بیت(ع)، دفاع از عراق و نجات جهان از شر تروریسم و تکفیر'.


فرماندهانی که این روزها در خاکریزهای مکحول و بیجی و صقلاویه و گرمه علیه طرح های اتاق های فکر شیوخ عربی و زیادخواهی غربی و رویاپروران، موضع گرفته اند، اغلب همان چریک های ایام معارضه علیه رژیم صدام هستند که در دهه 80 و 90 قرن گذشته در باتلاق های میسان و ناصریه و بصره علیه رژیم بعث صدام عملیات ایذایی انجام می دادند.


حالا به جای اینکه این روزها به عنوان جنگجویانی بازنشسته از آنها تقدیر می شد و حقوق بازنشستگی می گرفتند، امروز تجربیات سال های جنگ های منظم و نامنظم آنها، به کار دولت عراق آمده و به خدمت فراخوانده شده اند و زیر دستان آنها همگی از جوانانی هستند که فتوای مرجعیت (آیت الله سیستانی) در 2014، رویاهای جوانی و ازدواج و تشکیل خانواده را از فکر و ذهن آنها برد و جان در گرو تجربیات این ریش سفیدان جبهه و جنگ گذاشته اند.


'ابوعلی البصری' مسوول عملیات تشکیلات داوطلب مردمی، 'علی الیاسری' دبیرکل گروه مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی، تشکیلاتی که با خود رایحه شهید 'حمید تقوی' را دارد، حجت الاسلام 'اکرم الکعبی' دبیرکل و فرمانده گروه مقاومت اسلامی جنبش 'حزب الله النجباء' که نامش یادآور مجاهد و فقیه سرشناس مرحوم آیت الله شیخ 'مهدی آصفی' است، 'احمد الجابری' دبیرکل 'سرایا العاشورا' که بوی شهدای خانواده معظم 'حکیم' از آن برمی خیزد، همگی یادگاران ایام نبردهای چریکی علیه رژیم بعث هستند که امروز بازهم به سنیه خاکریزها بازگشته اند.


'ابوجاسم العسکری' و دکتر 'ستار الغانم' دو نماینده پارلمان عراق از بچه های سازمان بدر که در عین حال از فرماندهان نظامی و تبلیغات جنگ هستند، 'ابو رضا' یکی دیگر از نیروهای بدر که فرماندهی عملیات آمرلی را در سال 2014 برعهده داشت، 'ابوعزیز' ریش سفید دوران جنگ های نامنظم که هم اکنون یکی از رزمندگان محور سید غریب در شهرستان 'بلد' است، 'حیدر البلداوی' فرمانده محور بلد و از بچه های سابق سپاه بدر که بعد از سقوط رژیم صدام تبدیل به سازمان بدر شد، او هم به خدمت فراخوانده شده است و در میانشان 'کریم النوری' به همراه 'احمد الاسدی' حالا علاوه بر فرماندهی در نقش سخنگو نیروهای مردمی هم ظاهر شده اند.


'مجید کاظم عامر' فرمانده محور صقلاویه از سرایا عاشورا پیرمردی با محاسن سفید و نزدیک به 60 سال سن یا 'ابوعلی' معروف به 'الرافضی' فرمانده ادوات در محور صقلاویه که هر بار یک ایرانی را می بینند با او از ایام جبهه و جنگ تحمیلی خاطرات مرور می کنند و اینکه چگونه بعثی ها توسط رزمندگان اسلام زمین گیر می شدند.


غیر از اینها مردانی را هم می توان دید که سالیانی به اجبار رژیم بعثی صدام، در عراق لباس نظامی پوشیدند و اکنون تجربه آن دوره های نظامی را علیه همان کسانی که در آن سوی خاکریزهای امروز مغز متفکر تشکیلات داعش را تشکیل داده اند، به کار گرفته اند، افرادی همانند 'علی الفرطوسی' فرمانده ارشد در گروه مقاومت 'انصارالله الآوفیاء' در صقلاویه و 'عبدالوهاب سالم' فرمانده نیروهای تکاور سرایا العاشوراء و حتی از اهل سنت امثال 'احمد' و 'محمد الدلیمی' که مسوولیت کمک های پشتیبانی را بر عهده دارند یا 'ابوفیصل' مسوول تدارکات در 'بیجی'.


به قول 'منیر' مسوول تبلیغات جنگ در گروه مقاومت اسلامی 'سرایا عاشورا'، هنوز جنگ 8 ساله تمام نشده و خاکریزهای امروز در عراق درامتداد همان جنگی است که روزگاری صدام با حمایت همین شیخ نشین های حوزه خلیج فارس و استکبار جهانی براه انداخت تا بیداری اسلامی واقعی را که جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ایجاد کرده بود، متوقف کند.


سخنان منیر در وهله اول تصور می شود از یکی از ریش سفیدان ایام جبهه و جنگ است، اما او جوانی 23 ساله است که حتی آن ایام را ندیده است.


برای همین عجیب نیست که تشکیلات داوطلب مردمی ترکیبی از چریک های سابق همانند 'هادی العامری' و 'ابومهدی المهندس' از سازمان بدر، در کنار مردان جوانتری مانند 'شیخ قیس الخزعلی' دبیرکل عصائب اهل الحق، 'علی الیاسری' دبیرکل سرایا الخراسانی، 'مقتدا صدر' رهبر جریان صدر و گروه مقاومت اسلامی 'سرایا السلام' یا بچه های کتائب حزب الله عراق و سایر گروه ها مانند جندالامام و کتائب سید الشهدا (ع) ، ستون فقرات این تشکیلات را شکل بخشیده اند.


درحالی که موضوع تجزیه عراق و بخشی از اراضی شرقی سوریه و تشکیل اقلیم سنی به عنوان بخشی از این توطئه ها آشکار شده و 'عبدالباری عطوان' روزنامه نگار فلسطینی معروف عرب به آن اخیرا اشاره کرده و همچنین برخی از کارشناسان از رویکرد آنکارا برای الحاق کرکوک نفت خیز و موصل سرسبز به خاک ترکیه می گویند، اما خاکریزنشینان عراق با تبسم و خونسردی به این رویاها می خندند.


فرمانده محور صقلاویه از سرایا عاشورا که اخیرا تیم خبری ایرنا از آن بازدید کرد می گوید که در ساعات عصرانه اگر در خاکریزها حضور داشته باشید، این رویاهای بزرگ را می توان از زبان عوامل داعشی موجود در آن سوی خاکریزها شنید.


'مجید کاظم عامر' در حالی که در خاکریزی در فاصله 200 متری عناصر تروریستی داعش موضع گرفته ایم، می گفت: تا ساعاتی دیگر که هوا رو به تاریکی می رود، صدای داعشی ها را می توانید بشنوید که در پشت خانه های مسکونی موجود در منطقه، خطاب به رزمندگان ما می گویند: 'ما می آییم و بغداد را هم می گیریم و سرهایتان را از تن جدا خواهیم کرد و ... !!' و مجید اضافه می کند: این است تفکر حاکم بر آن سوی خاکریز ما!.


یکی از رزمندگان که در سنگر در کنار ما ایستاده حرف فرمانده را با این جمله ادامه می دهد: 'و ما به آنها پاسخ می دهیم: لوله های تفنگ های ما که حرارت آن را در جرف الصخر، آمرلی، تکریت، جلولا و جای جای عراق حس کرده اید، فقط بر روی ظلم و برای پاک کردن جهان از تروریسم و خشونت و در دفاع از اهل بیت (ع) نشانه می رود.'


منطقه موسوم به روستای 'آلبوشجیل' از توابع شهرستان صقلاویه در 11 کیلومتری شمال فلوجه دارای دو فقره قبرستان است که یکی از این قبرستان ها بعد از پیش روی 200 متری خاکریز نیروهای مقاومت اسلامی به سمت عناصر داعش، اکنون پشت سر قرار گرفته و قبرستان دوم زیر پای خاکریز بچه های انصار الله الاوفیا است که هنوز تعدادی از اجساد داعشی ها در جریان حملات هفته های اخیر همچنان بر روی زمین مانده و خاک نشده اند.


مجید کاظم در پاسخ این سئوال که از این همه انتظار چند ماهه در پشت این خاکریزها خسته نشده اید می گوید: 'چرا؟ خستگی دارد، بچه ها می خواهند عملیات شروع بشود و کار را تمام کنند اما ما گوش به فرمان فرماندهان هستیم و فعلا بچه ها اینجا با تحرکات احمقانه داعشی ها وقت می گذارنند.'


به گفته او، 'اخیرا چند عملیاتی که ارتش عراق به همراه نیروهای عشایر منطقه و تا حدودی پشتیبانی هوایی آمریکایی ها در الرمادی (سمت غربی فلوجه) انجام دادند باعث فرار داعشی ها به سمت ما شد که ما هم تعدادی از آنها را به هلاکت رساندیم.'


وی اضافه کرد که اکنون راهبرد ما پیشروی آرام و بدون دادن خسارت جانی و با کمترین هزینه مالی و صرف گلوله و مهمات است که پیشروی 200 متری در محور صقلاویه و حدود 500 متری در محور ذراع دجله در گرمه در همین راستا بوده است.


ابوعلی الرافضی مسوول واحد توپخانه و خمپاره در صقلاویه هم تمامی مواضع داعش را بر روی نقشه نشان می دهد و می گوید :'همه آنها در تیررس ما هستند و فقط منتظر دستور هستیم.'


عبدالوهاب سالم فرمانده نیروهای تکاور عاشورا نیز تاکید کرد که نیروهایش آموزش های لازم را برای جنگ های چریکی و شهری دیده اند و بسیار نخبه هستند و اکنون فقط در مقرهای خود برای مقابله با داعش لحظه شماری می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها