پیکر استاد «محمدعلی اسلامی نُدوشن» در جوار آرامگاه عطار آرام گرفت

پیکر زنده یاد استاد «محمدعلی اسلامی نُدوشن» در باغ آرامگاه عطار نیشابوری تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۳۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ - 23November 2023

پیکر استاد «محمدعلی اسلامی نُدوشن» در جوار آرامگاه عطار آرام گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مهدی دونده» فرماندار ویژه شهرستان نیشابور اظهار داشت: اجتماع مردم فرهنگ‌دوست نیشابور در بدرقه استاد ندوشن اسلامی امروز در محل آرامگاه مشاهیر در جوار آرامگاه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم باشکوه وداع با استاد اسلامی ندوشن برگزار شد و در ادامه پیکر این استاد پرآوازه ادبیات در جوار آرامگاه عطار نیشابوری آرام گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: در این مراسم چهره‌های مختلف علمی و مهمانانی از دیگر نقاط کشور حضور داشتند.

زنده‌یاد محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی و جزو چهره‌های تاثیرگذار ادبی و از محققان معاصر ایران بود. وی علاوه بر تألیف کتاب به ترجمه آثار غیرایرانی به زبان فارسی پرداخته‌ است. از وی بیش از ۷۰ اثر تألیف و ترجمه و صدها مقاله باقی مانده ‌است.

وی در سال‌های اخیر در کشور کانادا و در کنار فرزندانش زندگی می‌کرد که در پنجم اردیبهشت در سن ۹۷ سالگی درگذشت، پیکر وی به صورت امانت در تورنتو کانادا به خاک سپرده شده بود.

پیکر این استاد بزرگ ادبیات بنا بر وصیتش با تلاش‌های خانواده و همکاری وزارت امور خارجه  صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه وارد تهران شد و امروز در جوار باغ آرامگاه عطار آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار