معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور:

انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خود محسوب می‌شود

«شاهچراغی» گفت: انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خود محسوب می‌شود و اطلاع رسانی به موقع اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد مردم ضروری و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات موثر است.
کد خبر: ۶۳۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ - 23November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، سید «محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور روز پنجشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خود محسوب می‌شود و اطلاع رسانی به موقع و انتشار جامع و مدون‌ اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد مردم ضروری و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات موثر است.

وی ادامه داد: رعایت اصل بی طرفی همواره در تمامی سطوح انتخابات مورد تاکید و خط قرمز ستاد انتخابات کشور است.

وی بیان کرد: دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند برگزاری انتخابات حتی نباید اجازه دهند شائبه طرفداری ایجاد شود، ما امانتدار رای مردم هستیم و به مُرّ قانون عمل‌خواهیم کرد.

شاهچراغی تصریح کرد: طبق گزارش‌های ارایه شده توسط استاندار سمنان تاکنون اقدامات در این استان به خوبی شکل گرفته و در ادامه ضرورت دارد از شعبه‌های اخذ رایِ پیش‌بینی‌شده به صورت میدانی و دقیق بازدید صورت‌ گیرد و به صورت مستمر تمامی ملاحظات و تمهیدات لازم برای اخذ رای به منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: در قانون جدید انتخابات آمادگی کامل شعب اخذ رای یک روز قبل از رای گیری آمده است و بر همین اساس اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: پیش‌بینی های مناسب برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعبه‌ها و آمادگی کامل روند اخذ رای امری ضروری و دارای اهمیت است و طبق قانون، دستگاه‌های اجرایی در استان موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت اعم‌ از نیروی انسانی و تجهیزات در زمینه انتخابات همکاری کنند.

وی تاکید کرد: دقت لازم و کافی در انتخاب دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعبه‌های اخذ رای در دستور کار ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها قرار گیرد و همه افراد از مجریان انتخابات تا داوطلبان با اجرای دقیق و تمکین از قانون انتخابات در تضمین سلامت انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

به گفته شاهچراغی، ارایه آموزش‌ها پیرامون قانون انتخابات ویژه تمامی دست‌ اندرکاران ستاد انتخابات در استان‌ها در قالب کارگاه های آموزشی به منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، مدنظر است.

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور ابراز کرد: امیدآفرینی در بین مردم با اقدامات مطلوب و اطلاع‌رسانی دستاوردها و موفقیت های به‌دست‌آمده و حضور میدانی مدیران در حل مشکلات مردم، از مواردی است که باید در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام و افزایش اعتماد عمومی، در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها