معاون بسیج سازندگی:

بسیج برای سال جاری برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مردم اجرا خواهد کرد

سرهنگ رضاپور، در برنامه «جوان ایرانی سلام» گفت: در سال جاری، بسیج با هدف خدمت به مردم، برنامه‌هایی را در سه حوزه مختلف اجرا خواهد کرد که به حل مشکلات مردم و کمک به رفاه جامعه می‌پردازند.
کد خبر: ۶۳۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ - 24November 2023

بسیج برای سال جاری برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مردم اجرا خواهد کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ رضاپور، معاون بسیج سازندگی کشور در برنامه «جوان ایرانی سلام»، درباره اهداف بسیج اظهار داشت: با توجه به رسالت بسیج، هدف اصلی آن خدمت به مردم است. در سال جاری، تمرکز ما بر افتتاح پروژه‌هایی است که به حل مشکلات مردم کمک واقعی می‌کنند. در سال‌های گذشته، با همکاری دولت، طرح کلان محرومیت‌زدایی را آغاز کرده‌ایم و تقریباً به مراحل افتتاح این پروژه‌ها رسیده‌ایم و آن‌ها را به مردم عزیز تقدیم خواهیم کرد.

معاون بسیج سازندگی کشور، درباره برنامه‌های بسیج در برنامه جوان ایرانی سلام توضیح داد: امسال، برنامه‌هایمان را در سه حوزه متفاوت اجرا خواهیم کرد. در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال، صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌نهاد و تعاونی‌های جدیدی را در استان‌های البرز، کرمان، فارس و اردبیل افتتاح خواهیم کرد. این صندوق‌ها با هدف اشتغالزایی و رفع مشکلات مردم تشکیل شده‌اند. همچنین، با ارائه آموزش و تسهیلات مناسب، قصد داریم حدود ۴۳ هزار کارگاه تولیدی و اشتغال‌زای را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، در فاز بعدی این طرح، ۶۸۰ نیروگاه کوچک خورشیدی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهند رسید و به شبکه سراسری برق متصل خواهند شد.

همچنین در پایان سرهنگ رضاپور به طرح محورمیت زدایی و زیرساخت‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در حوزه محرومیت زدایی و زیر ساخت‌های روستایی و حاشیه شهرها، قصد داریم ۳۶۹۰ پروژه را انجام دهیم. افتتاح ۱۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و جاده بین مزارع، که نیاز‌های مردم در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها را تامین می‌کند، مورد توجه قرار خواهد گرفت. این پروژه‌ها بهبود ارتباط و دسترسی مردم را فراهم خواهند کرد.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار