در جمع خبرنگاران؛

دریادار ایرانی: رزمایش امنیت پایدار در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امسال کشورهای بیشتری از قاره‌های مختلف در رزمایش امنیت پایدار، به عنوان یگان عمل‌کننده و کشور ناظر حضور خواهند یافت و محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ - 24November 2023

دریادار ایرانی: رزمایش امنیت پایدار در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های این نیرو، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و آنچه که امروز به عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی دیلمان قرار است در دریای شمال الحاق شود، دو محور اصلی دارد؛ محور اول بحث تأمین امنیت کشتی‌رانی است؛ چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خبر که بتوانند همیشه در صحنه حضور داشته باشد.

دریادار ایرانی افزود: در کنار این چون تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، می‌بایست یک شناور برای ارتقای مهارت دانشجویان در دریای خزر حضور می‌یافت.

وی ادامه داد: ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است؛ اما تجهیزات آن به‌روزرسانی شده که متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می‌تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه‌های کشف و رهگیری و امداد و نجات ایفای نقش کند.

فرمانده نداجا عنوان کرد: ما در دریای جنوب دو رزمایش در دستور کار داریم؛ یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می‌شد و امسال کشورهای بیشتری از قاره‌های مختلف به عنوان یگان عمل‌کننده و کشور ناظر در این رزمایش حضور خواهند یافت. محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها