کارشناس مسائل غرب آسیا:

احتمال عقب نشینی آمریکا در برابر مقاومت وجود دارد

صدرالحسینی گفت: آمریکا تلاش می‌کند که «اسرائیل» این غده سرطانی را در سرزمینی اسلامی حفظ کند، ولی وضعیت بسیار آشفته بوده و ممکن است آن‌ها در برابر مقاومت به دلیل ناتوانی در مقابل فشار‌ها عقب نشینی کنند.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 24November 2023

احتمال عقب نشینی آمریکا در برابر مقاومت وجود داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با برنامه «مقاومت بدون مرز» با اشاره به وضع تفرقه و اختلاف آمیز صهیونیست‌ها در برهه کنونی اظهار داشت: موفقیت‌های مقاومت در میدان، وضعیت داخلی و افزایش آشفتگی رژیم اسرائیل را بیشتر می‌کند و این موضوعات را باید بنا بر موقعیت‌های مختلف در نظر بگیریم.

صدرالحسینی ادامه داد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به ظاهر مسائل را اداره می‌کند، ولی در پشت صحنه آمریکایی‌ها قرار دارند و تعدادی از افسران با تجربه که در عراق ماموریت داشتند، امروز به طور مستقیم مراکز نظامی رژیم را اداره می‌کنند که نشان می‌دهد شرایط در داخل اسرائیل بسیار آشفته است.

وی با اشاره به رخداد‌های ۲۴ ساعت گذشته در سرزمین‌های اشغالی و تجمع خانواده اسرا و مفقودین صهیونیست، گفت: یکی از شعار‌های اساسی این خانواده‌ها این است که حاضریم نتانیاهو را تحویل داده و اسرای خود را تحویل بگیریم و چنین گسستی در این رژیم وجود دارد.

صدرالحسینی افزود: تعدادی از نیرو‌های داوطلب در پادگان‌ها و حوزه نظامی فرا خوانده شدند چراکه بخش قابل توجهی از صنایع و تولیدات در سرزمین‌های اشغالی متوقف شده و وضعیت اقتصادی آن نیز بسیار آشفته است و بر اساس اخبار داخلی به این رژیم ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد شده و حتی در بودجه ریزی تصمیم گرفته شد که بودجه‌ای برای تعدادی از وزارتخانه‌ها در ۲۰۲۴ قائل نشوند و کارمندان و مسئولان این نهاد‌ها دچار چالش هستند.

این استاد دانشگاه همچنین از تعطیلی بخش قابل توجهی از حوزه گردشگری رژیم اشغالگر قدس خبر داد و افزود: تنها ۱۶۰ نفر برای حوزه گردشگری آن هم در زمینه مباحث عبادی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند که در ماه‌های گذشته این رقم بیش از ۲۵ هزار نفر بوده است؛ حال آن که گردشگری یکی از پر درآمدترین منابع این رژیم بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: هتل‌های این رژیم فریاد می‌زنند که اتاق‌های شان مملو از آوارگان است و دولت هم که قول داده بود هزینه را می‌پردازد، تا امروز پولی به هتل‌داران صهیونیست نداده است و این شرایط امروز در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد؛ بنابراین می‌توان گفت آمریکا تلاش می‌کند که این غده سرطانی را در سرزمینی اسلامی حفظ کند، ولی وضعیت بسیار آشفته بوده و ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که شاید در هفته‌های قبل حاضر به گفتگو درباره آن نبودند و احتمال عقب نشینی آن‌ها در برابر مقاومت به دلیل ناتوانی در مقابل فشار‌ها وجود دارد.

منبه: رادیو مقاومت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار