دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شکستی که هرگز ترمیم نخواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های اخیر با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.
کد خبر: ۶۳۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 25November 2023

شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت با پذیرش آتش‌بسگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با گذشت ۵۰ روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی که موجب ایجاد و شکل‌گیری جنگ غزه شد، سر انجام شاهد تن دادن این رژیم اشغالگر به توافق آتش‌بس موقت چهار روزه با گروه حماس هستیم. امری که نشان از این دارد که اوضاع و احول رژیم صهیونیستی اصلا حال و روز خوبی نداشته و از آن مهم‌تر حامی اصلی آن یعنی آمریکا تا امروز از توان لازم برای کنترل و مدیریت میدان به نفع تل‌آویو برخوردار نیست.

بر همین اساس است که شاهد هستیم رژیم صهیونیستی بعد از ۵۰ روز جنگ با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین از یک سوی و درگیری‌های پراکنده با حزب‌الله لبنان که می‌رفت وضعیت و شکل گسترده‌تر و خطرناک‌تری به خود بگیرد ضمن اینکه نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند در داخل نیز با بحران‌های مختلفی از طرف صهیونیست‌ها و ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین روبرو شده است. ضمن اینکه، امروز این رژیم نامشروع در وضعیتی قرار گرفته است که برای جلوگیری از تعمیق و گسترش بحران‌های داخلی و خارجی به این توافق آتش‌بس موقت تن داده است.

حال اگر خیلی دقیق و ریزبینانه به صحنه جنگ غزه و وضعیت رژیم صهیونیستی در مواجهه با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین نگاه کنیم و ابعاد مختلف و گوناگون آن را مورد بررسی قرار بدهیم به این مهم می‌رسیم که اگرچه در ظاهر امر سران و مقامات تل‌آویو دست بالا را در جنگ دارند - که البته این وضعیت هم به لطف برتری نظامی این رژیم اشغالگر در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی به دلیل حمایت‌های دنیای غرب و آمریکا است - ولی در واقعیت شاهد هستیم که بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز این جنگ رژیم صهیونیستی در رسیدن و دستیابی به تمامی اهداف و برنامه‌های خود ناکام مانده و عملیات‌های نظامی آن که بیشتر به بمباران باریکه غزه و کشتار مردم غیرنظامی و بیگناه آن محدود شده بود عملا دستاورد و پیروزی خاص و قابل توجهی را به دست نیاورده است.

موضوع بسیار مهم و قابل توجه دیگر صحنه‌گردانی آمریکا در جنگ غزه است. اگرچه در ظاهر یکی از طرف‌های این جنگ رژیم صهیونیستی قرار دارد، ولی اگر خوب دقت کنید متوجه می‌شوید که از کمک‌های نظامی و تسلیحاتی گرفته تا مدیریت صحنه جنگ و از اطلاع رسانی اخبار و رویداد‌ها گرفته تا تحرکات دیپلماتیک و حتی برنامه‌ریزی و اجرای عملیات زمینی ارتش «اسرائیل» برای چگونگی ورود به غزه همه و همه توسط آمریکا هدایت و رهبری می‌شود.

بر همین اساس و با توجه به اخبار و گزارش‌هایی که توسط خبرنگاران میدانی و رسانه‌های خارجی تهیه و منتشر می‌شود باید گفت نه «اسرائیل» بلکه این آمریکا است که در حال جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار دارد. اما مدیریت صحنه جنگ و نوع اطلاع رسانی به گونه‌ای است که گویی رژیم صهیونیستی به تنهایی و بدون کمک کشور‌های غربی و آمریکا در حال نبرد با فلسطینیان و کشتار مردم غزه است.

اما اگر نگاهی کامل و جامع به تحولات ۵۰ روز اخیر جنگ غزه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که با توجه به انزوای جهانی رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار مردم غزه به خصوص زنان و کودکان و همچنین عدم موفقیت در این جنگ و نرسیدن به تمامی اهدافی که «اسرائیل» این جنگ را آغاز کرده است به نوعی کنترل اوضاع میدانی نبرد از دستان این رژیم اشغالگر خارج شده و فقط برای اینکه برتری خود را به طرف فلسطینی نشان بدهند بمباران‌های روزانه غزه و کشتار مردم این باریکه را ادامه می‌دهند.

باید به این مهم اشاره کرد که وضعیت رژیم صهیونیستی در میدان جنگ و همچنین در افکار عمومی مردم جهان تا آنجا بحرانی و برگشت‌ناپذیر شده که از آمریکا به‌عنوان حامی و پشتیبان اصلی این رژیم نیز کار چندانی ساخته نیست و به همین دلیل است که با توافق آتش‌بس موقت به دنبال خریدن وقت و زمان برای برنامه‌ریزی و طرح نقشه‌های جدید برای اداره این جنگی هستند که کوچکترین دستاوردی را تا به امروز برای آن‌ها به همراه نداشته است و هرگز شکستی که در هفت اکتبر از مقاومت اسلامی خورده‌اند، ترمیم نخواهد شد؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های اخیر با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.

مطالب بیشتر:
امام خامنه‌ای: رژیم صهیونیستی شکست غیرقابل ترمیم خورده است/ جنگ تحمیلی هشت ساله به معنای واقعی کلمه، جنگی جهانی بود

در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام فرمودند: «در این قضیّه‌ی پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است. من می‌گویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که می‌کند، با همه‌ی حمایت‌هایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او می‌شود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار