در حاشیه نشست خبری فرمانده نداجا صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب‌های «اقتدار ۳۶۰» و «دنا بر قله اقیانوس‌ها»

کتاب‌های اقتدار ۳۶۰ و دنا بر قله اقیانوس‌ها صبح امروز در حاشیه نشست خبری دریادار ایرانی رونمایی شدند.
کد خبر: ۶۳۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 24November 2023
کتاب‌های «اقتدار ۳۶۰» و «دنا بر قله اقیانوس‌ها» رونمایی شدندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، کتاب «اقتدار ۳۶۰» نوشته امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و کتاب «دنا بر قله اقیانوس‌ها» با قلم امیر دریادار شهرام ایرانی و امیر دریادار دوم «عبدالله معنوی» در حاشیه نشست خبری فرمانده نداجا رونمایی شدند.
 
کتاب اقتدار ۳۶۰، با نگاهی تبارشناسانه به مأموریت‌های دریایی نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، تمرکز موجز، اما کاملی بر مأموریت ناوگروه ۸۶ دارد.
 
اشارات مختصر، اما مفید و مستند تاریخی کتاب به موضوعاتی مانند تاریخچه نیروی دریایی از دوران باستان تا امروز، اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس و ضرورت حضور و انجام مأموریت‌های شناور‌های نیروی دریایی در آب‌های فرا سرزمینی، نحوه آماده‌سازی و تجهیز ناوشکن دنا و ناو بندر مکران و وقایع و اتفاقات مرتبط با ناوگروه ۸۶، از جمله تحریم شدن هر دو شناور دنا و مکران، نحوه تأمین سوخت و تغذیه کارکنان، انجام عمل‌های متعدد جراحی در حین انجام مأموریت دریایی و موضوعات متعدد دیگر، در مدت زمان نزدیک به نه ماه در این کتاب آمده و آن را خواندنی‌تر کرده است.
 
کتاب «دنا بر قله اقیانوس‌ها» دیگر کتاب رونمایی شده در نشست خبری امروز، همان طور که از عنوان کتاب بر می‌آید، درباره ناوشکن دنا از شناور‌های کلاس موج است که پس از جماران، دماوند و سهند ساخته شد و خرداد ۱۴۰۰، در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس پیوست. نکته جالب توجه این است که مأموریت ناوگروه ۸۶، نخستین حضور مأموریتی بلند مدت و محک جدی دنا در آب‌های آزاد بود و این شناور رزمی، تا پیش از این تنها در رزمایش مرکب دریایی آیونز (آیمکس ۲۰۲۲) شرکت کرده بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار