نگاهی به زندگینامه شهید عبدالحمید سالاری/ نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان

مدافعان حرم، نامی که با حرم اهل بیت گره خورده است.مسلمانان و دلدادگان اهل بیت،خط قرمز خود را تعدی و دست درازی به حرم اهل بیت می دانند و اگر کسی قصد تخریب بارگاه و قبور مطهر آنان را داشته باشند،به دفاع از آن می پردازند.
کد خبر: ۶۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸ - 24November 2023

پرواز تا اوج

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، واژه مدافعان حرم در واکنش به حمله گروه‌های تندرو تکفیری به سمت حرم حضرت زینب(س) شکل گرفت.

این عبارت از سال از اوایل ۱۳۹۲ش وارد ادبیات اجتماعی در ایران شد. از آن زمان تاکنون جوانان بسیاری بر اساس اعتقادات و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.

شهید «عبدالحمید سالاری»، جوان عاشق اهل بیت با ایثار و از خود گذشتگی، نام خود را به عنوان نخستین شهید موافع حرم هرمزگان در تاریخ ثبت کرد.

شهید سالاری در دومین روز از آخرین ماه تابستان  سال ۱۳۵۵ در روستای سردرسیرمند از توابع شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان به دنیا آمد.

دوران کودکی تا پایان دوران راهنمایی را در زادگاهش گذراند. وی از کودکی به پیامبران و امامان و اهل بیت علیه السلام علاقمند و شیفته آنان بود. از آنجا که منزلشان در نزدیکی مسجد واقع شده بود در مراسم  مذهبی که در مسجد برگزار می شد شرکت می کرد.

پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود. عبدالحمید همراه پدر به باغ می رفت و به او کمک می کرد تا اینکه به سن مدرسه رسید، وی دوران  ابتدایی  را در مدرسه شهید عبدالله ساروئیه  با موفقیت طی نمود و برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی در مدرسه شهید عوض سالاری ثبت نام  و این دوران را به پایان رسانید.

شهید سالاری در نماز جماعت ظهر که در مدرسه برگزار می شد شرکت می کرد. او برای ادامه تحصیل به بندرعباس عزیمت نمود. سال اول دبیرستان را در مدرسه شهید ذاکری گذراند و بعد از آن دوباره به روستا و زادگاه خویش برگشت و به دلیل مشکلاتی  که داشت ازادامه تحصیل  بازماند.

وی مدتی را هم  در کار کشاورزی به پدرش کمک کرد تا اینکه در سال 1373 وارد نیروی انتظامی شد. پس از گذراندن دوره آموزشی در شهرستان جهرم به مدت 8سال در شهرهای بابل ،بابلسر و نوشهر خدمت نمود.

این شهید والامقام در ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ از طریق بسیج استان سیستان و بلوچستان و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش عازم شهر دمشق در کشور سوریه می‌شود و پس از زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم شهر حلب می‌شوند تا اینکه در روز سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ مصادف با دوازدهم ماه صفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر مطهرش پس از ورود به کشور با شکوه خاصی در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۴ بر روی دستان مردم شهیدپرور بندرعباس تشییع و در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۴ در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد. ازشهید سالاری دو فرزند به نام‌های محمدامین و زهرا به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار