امام جمعه بافق:

مجالس عزاداری پر شور و همراه با شعور فاطمی باشند

حجت الاسلام حسینی گفت: در حال مرثیه خوانی نیز می‌شود از جهاد تبیین حضرت زهرا (س) و سیره فاطمی گفت و باید مجالس عزاداری پر شور و همراه با شعور فاطمی باشند. 
کد خبر: ۶۳۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ - 24November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «حسینی» امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق اظهار داشت: چه بسیار کشاورزانی که گندم کاشتند، اما آبی برای آبیاری ندارند و هم گندم زیر خاک را از دست دادند هم برداشتی ندارند. 

وی با تشکر از مدیرکل آب منطقه‌ای استان یزد افزود: درد کشاورز را باید درمان کرد چراکه اگر کشاورزی از بین برود کل شهر از بین می‌رود. 

حسینی خاطرنشان کرد: آبادانی هر شهری به کشاورزی است نه به صنعت و معدن و امسال کشاورزان ما هم در بحث خرما هم در بحث پسته متضرر شدند. 

وی تصریح کرد: نسخه خاموشی چاه‌ها نباید برای همه شهر‌ها به صورت یکسان پیچیده شود، اگر شهری آب دارد، خاموشی رخ دهد، اما اگر شهری آب ندارد مانند بیمار بی نسخه، با خاموشی چاه، از بین می‌رود.

خطیب جمعه بافق گفت: اگر زمین خشک است و آب ندارد، حداقل از این آب‌ها برای معادن استفاده نشود و به کشاورزی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: اگر هنگام راه اندازی معدن d۱۹ بحث آب را مطرح نکردند و اگر فکری در این باره نکردند، این تخلف مغرض است. 

حسینی گفت: گفته شد این آب به سفره زیر زمینی بر میگردد، اما چند درصد آن؟! خواهشمند هستیم به صورت جدی در این زمینه ورود کنید و جلوی هدر رفت آب را بگیرید. 

وی خاطرنشان کرد: این آب برای مردم بافق است و باید پیگیری شود تا به مصرف آن‌ها نیز برسد. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام فاطمیه بیان داشت: فضای ایام فاطمیه فقط فضای شور و گریه نباشد و سبک زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) را نیز بیان کنید. 

وی افزود: در حال مرثیه خوانی نیز می‌شود از جهاد تبیین حضرت زهرا (س) و سیره فاطمی گفت و باید مجالس عزاداری پر شور و همراه با شعور فاطمی باشند. 

حسینی گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در حوزه خانواده، همسرداری و تربیت فرزند بازگو کنید و خطبه فدکیه که به نوعی جهاد تبیین حضرت زهرا (س)، فراموش نکنید. 

وی افزود: مجالس ما باید به شبهات پاسخ دهند که این کار را حتی مداح مراسم نیز می‌تواند انجام دهد.

خطیب جمعه بافق با اشاره به هشتم آذر روز همبستگی با مردم فلسطین بیان کرد: این جنگی که از نیمه مهر ماه آغاز شد، جز شکست تاکنون چیزی برای اسرائیل نداشته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در گام اول طالب آن بود تا قابلیت‌های نظامی حماس را از بین ببرد، اما شاهدیم هر روز راکت‌ها به سمت اسرائیل پرتاب می‌شود. 

حسینی خاطرنشان کرد: در گام دوم تلاش کردند اسرای خود را از دست فلسطینی‌ها آزاد کنند، اما حتی یک نفر هم آزاد نشد. 

وی ادامه داد: در گام سوم خواستند حماس را از بین ببرند، اما موفق نشدند و امروز با خفت و ذلت تمام، بحث آتش بس را مطرح می‌کنند که این نشانه قدرت روز افزون مردم غزه است و این قدرت به فضل خدا هر روز بیشتر می‌شود. 

امام جمعه بافق با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران و مدال آوران گفت: رهبر معظم انقلاب ۲ توصیه برای ورزشکاران و مدال آوران داشتند و به آن‌ها گفتند شما الگو برای جوانان هستید و تمام رفتار و منش شما را تقلید می‌شود بنابراین باید مراقب باشید الگوی مناسبی باشید. 

وی افزود: اگر این قوت و قدرت را به دست آوردید، از نعمات خداوند است که قدردان و شکرگذار آن باشید.

حسینی ادامه داد: آن خانم ورزشکار محجبه‌ای که با حجاب خود حاضر می‌شود، با حجابش از اسلام و با فرزندش، از فرزندآوری و تربیت فرزند تبلیغ می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار