فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

بسیج رمز و عامل ماندگاری انقلاب است

سرهنگ «مختاری» با اشاره به اینکه بسیج رمز و عامل ماندگاری انقلاب بوده است، گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف چون سیل، زلزله، جهاد تبیین، فتنه‌های سال‌های گذشته و... حضور چشمگیر و پررنگ داشته است و مشکلات و تحریم‌ها و موانع را با تفکر و روحیه بسیجی پشت سر گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۶۳۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ - 24November 2023

بسیج رمز و عامل ماندگاری انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان،  سرهنگ «علی مختاری» فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در تجمع بسیجیان شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا و ۸۵۶ شهید شهرستان نهاوند که اقتدار و امنیت و آرامش و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مدیون خون پاک این شهداست، اظهار داشت: هدف از برگزاری و اجرای ۷۵ عنوان برنامه طی هفته بسیج در شهرستان این بود که گوشه‌هایی از فعالیت‌ها زحمات و مجاهدت‌های شما بسیجیان شهرستان را به گوش مردم برسانید .

وی گفت: ۴۴ سال از صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ گذشته است، ایشان زمانی که سازمان بسیج را تشکیل دادند هیچ نمونه‌ای نداشت که بگوییم امام(ره) آن را الگوبرداری کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: در همان بدو تاسیس، بسیج باعث عقب راندن دشمنان از جمله آمریکایی‌ها شدند و مطمئن هستیم که تشکیل بسیج بر اساس اندیشه‌های اسلامی بود که خداوند متعال بر قلب امام (ره) جاری ساخت و آن فرمان تاریخی را صادر کردند.

وی گفت: حضرت امام (ره) پس از تشکیل بسیج آن را از الطاف جلیله خداوند متعال نامید و فرمودند اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز نشود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن کشور دور نخواهد بود.

مختاری تصریح کرد: امروز به برکت همین بسیج انقلاب ما که ثمره عمر امام (ره) است، در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) و همچنین خون پاک مطهر شهدا و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) وارد چله اول انقلاب شده و وارد دهه پنجم حیات خود شده است.

وی عنوان کرد: بسیج یک رسالتی را دنبال می‌کند و آن تبدیل تهدیدهای انقلاب به فرصت برای نظام است، اگر عمر ۴۴ ساله بسیج را نگاه کنیم، می‌بینیم خیلی از تهدیدهایی که در مسیر انقلاب در حضور بسیج و بسیجی نبود این تهدیدها به فرصت تبدیل نمی‌شدند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه بسیج رمز و عامل ماندگاری انقلاب بوده است، بیان داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف چون سیل، زلزله، جهاد تبیین، فتنه‌های سال‌های گذشته و... حضور چشمگیر و پررنگ داشته است و مشکلات و تحریم‌ها و موانع را با تفکر و روحیه بسیجی پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: بسیج همانطور که پاره تن ملت ایران بوده و هست برای ماموریت‌های چله اول انقلاب کارنامه درخشانی را از خود نشان داده است.

مختاری تصریح کرد: بسیج که بزرگترین تشکیلات انقلاب ما بوده در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری دو ماموریت سنگین‌تر دارد و با روحیه پاک بسیجیان مطمئن هستیم این ماموریت‌ها را به درستی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اولین ماموریت بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی تمدن سازی و زمینه سازی ظهور است، گفت: این مأموریت در بحث جامعه و تمدن اسلامی است که بسیج در گام دوم انقلاب انجام خواهد داد و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم خواهد آورد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند توضیح داد: دومین ماموریت ما در گام دوم انقلاب تربیت ۸ میلیون جوان مومن و پای کار برای مدیریت انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر عمرشان اظهار کرد: امام خمینی(ره) ۳۵ سال پیش وعده بسیج جهانی را دادند که الحمدالله امروز این وعده محقق شده است و شاهد این هستیم که هسته‌های مقاومت در جهان شکل گرفته است و حاصل این نگاه امام (ره) را امروز در حزب‌الله لبنان، حماس و غیره می‌بینیم.

مختاری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مسئولین باید روحیه و تفکر جهادی داشته باشند تا بتوانیم در گام دوم انقلاب به هدفمان برسیم.

وی متذکر شد: امروز تفکر بسیجی در منطقه به عنوان یک الگو برای مقابله با دشمنان و استکبار جهانی معرفی‌شده است و برکات این تفکر را می‌بینیم و شاهد این هستیم که صهیونیست‌ها در اوج ذلت قرار دارند و جبهه مقاومت روزبه‌روز آماده‌تر و پیش‌رونده‌تر از قبل است و به یاری خدا ظلم و استکبار نابود خواهد شد که این وعده خداوند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار