رئیس سازمان اورژانس کشور:

حضور ۴۰۰ بانوی تکنسین در پایگاه‌های اورژانس شهرهای مذهبی

میعادفر از حضور بانوان تکنسین در پایگاه‌های شهری اورژانس به ویژه در کلانشهر‌های مذهبی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 25November 2023

حضور ۴۰۰ بانوی تکنسین در پایگاه‌های اورژانس شهرهای مذهبیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «جعفر میعادفر» رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: عمده مشکل ما وجود سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور است، البته همچنان پیگیر تأمین اعتبار برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید هستیم، اما این تعداد باز هم کافی نیست.

میعادفر اضافه کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم نگاهی ویژه به اورژانس ۱۱۵ داشته باشند، چرا که نیرو‌های اورژانس اولین گروهی هستند در هر ساعت از شبانه روز بر بالین بیمار و مصدومان حاضر می‌شوند و نیاز است که به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند. همچنین باید موضوع تأمین اورژانس هوایی به‌طور ویژه دیده شود که از مسئولان می‌خواهیم قبل از تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت ۵۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در کشور، گفت: بر اساس استاندارد‌ها باید ۷۰ فروند بالگرد اورژانس در کشور فعال باشند بنابراین در حال حاضر نیازمند ۱۸ فروند بالگرد دیگر هستیم.

وی از برنامه‌های سازمان اورژانس کشور برای تقویت ناوگان موتورلانس‌های اورژانس برای کلانشهر‌ها خبر داد و افزود: تا پایان سال ۴۰۰ بانوی تکنسین اورژانس ۱۱۵ فارغ التحصیل می‌شوند و در نظر داریم این بانوان توانمند را در پایگاه‌های شهری به ویژه در کلانشهر‌های مذهبی همچون مشهد جهت امدادرسانی به بیماران و مصدومان خانم، به کارگیری کنیم.

میعادفر، یکی از مشکلات اورژانس را مزاحمت‌های فراوان با شماره تماس ۱۱۵ اورژانس دانست و گفت: این کار موجب اختلال در خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان حقیقی می‌شود البته برخورد با مزاحمت‌های تلفنی با همکاری مناسب قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار